۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
کد خبر: 706026

زنگ آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم امروز هفتم خردادماه ۹۹ به صدا درآمد.

زنگ آغاز مجلس یازدهم به صدا در آمد

به گزارش قدس آنلاین صندلی ریاست سنی این دوره از مجلس در اختیار حجت الاسلام سیدرضا تقوی از چهره های شاخص جامعه روحانیت مبارز است که قرار است در کنار مصطفی میرسلیم نایب رئیس هیئت رئیسه سنی، روح الله نجابت جوان‌ترین منتخب دبیر هیئت رئیسه سنی و محسن فتحی به عنوان جوان‌ترین منتخب دبیر دوم هیئت رئیسه سنی، اداره اولین جلسه مجلس یازدهم را برعهده گیرند.

افتتاحیه مجلس یازدهم اگرچه تحت تاثیر کرونا خلوت و با مهمانانی کمتر برگزار می شود اما چهره های شاخص در آن حضور دارند. حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری از جمله مهمانان این مراسم هستند.

در ابتدای مراسم افتتاحیه معاون قوانین مجلس شورای اسلامی طبق ماده ۱۰ آیین نامه داخلی مجلس، اعضای هیات رییسه سنی مجلس را معرفی می کند.

سخنرانی رئیس‌جمهوری، گزارش وزیر کشور و برگزاری مراسم تحلیف منتخبان مجلس یازدهم از دیگر بخش‌های این مراسم است.

مجلس دهم همچون مجالس پیشین دارای ۲۹۰ کرسی است که در نشست افتتاحیه آن، چند کرسی خالی است، تکلیف برخی نمایندگان در دور دوم مشخص خواهد شد و چند کرسی دیگر نیز باید تا ۱۴۰۰ منتظر بمانند تا صاحبان خود را بشناسند.

در جلسه امروز شعب ۱۵گانه تشکیل می شود تا اعتبارنامه ها بر اساس حروف الفبای شهرستان ها در اختیار نمایندگان در شعب گذاشته ‌شود تا بررسی شده و به تصویب برسد.

امسال به دلیل شیوع کرونا، مراسم تجدید بیعت با آرمان های بنیانگذار انقلاب و حضور در حرم مطهر امام راحل برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.