مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: طرح اوقات فراغت هم مانند سایر برنامه های ورزشی از روز ۶ خرداد شروع به کار کرده اند و تمام فعالیت های ورزشی بر اساس دستورات و پروتکل ها انجام میشود.

تمام فعالیت های ورزشی بر اساس دستورات و پروتکل ها انجام می شود

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: همزمان با شروع ماه شوال خیلی از مراکز ورزشی و باشگاه ها فعالیت خود را بعد از نزدیک به سه ماه تعطیلی از سر گرفتند. در همین خصوص  فرزاد فتاحی در گفت و گو با قدس آنلاین، افزود: بعد از سه ماه که ازتعطیلی تمام فعالیت های ورزشی در کشور و البته مشهد می گذرد. بعد از انجام تصمیمات ستاد ملی کرونا بازگشایی اماکن ورزشی در چند مرحله انجام شد. اول شهرها و استان هایی که وضعیت سفیدی داشتند که ۳۰ رشته ورزشی اعلام شد که باشگاه ها و مراکز ورزشی مجاز به انجام آن شدند اما در ادامه همانطور که قبلا اعلام شده بود که رشته های ورزشی به صورت پلکانی شروع به فعالیت می کنند در تصمیمات جدیدی که ستاد مباارزه با کرونا اتخاد کرد در رابطه با رشته های ورزشی که برخورد فیزیکی کمتری دارند و رشته های ورزشی که می توانستند در فضاهای باز فعالیت کنند که بر این اساس تمام رشته های ورزشی بجز رشته های مانند تکاندو، رزمی، بوکس  و...اماکن ورزشی آبی، استخر ها می توانند در سطح استان از سه شنبه ۵ خرداد ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی تعریف شده مشغول به فعالیت بشوند.

وی ادامه داد: در شهرهایی که وضعیت زرد دارند اماکن ورزشی رو باز آبی می توانند فعالیت داشته باشند ولی در شهرهایی که وضعیت سفید دارند مجاز به همه رشته های ورزشی هستند که بر اساس آخرین تصمیماتی که در زمینه بازگشایی مراکز ورزشی گرفته شده یکسری جلساتی برگزار شد که جهت فعال شدن همه باشگاه ها مسئولین آنها باید در سامانه سلامت بهداشت ثبت نام کنند و فعالیتشان را بر این اساس شروع کنند و در همین راستا بازرسین اداره کل ورزش و جوانان، هیئت پزشکی ورزشی و دانشگاه علوم پزشکی هر کدام به صورت جداگانه از این اماکن بازدید به عمل می آورند و تا زمانی که شرایط پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند می توانند به فعالیتشان ادامه دهند و در غیر این صورت قطعا این مراکز پلمپ خواهند شد.

فرزاد فتاحی اضافه کرد: طرح اوقات فراغت هم مانند سایر برنامه های ورزشی از روز ۶ خرداد شروع به کار کرده اند و تمام فعالیت های ورزشی بر اساس دستورات و پروتکل ها انجام میشود به ویژه تمرینات تیم های ورزشی در اولویت است ولی تصمیمات جدیدی مبنی بر ازدهام در امکان ورزشی دانش آموزان طی هفته آینده اتخاذ خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص افزایش شهریه کلاس های اوقات فراغت ادامه داد: هر ساله با توجه به شرایط حاضر از جمله میزان استقبال مردم کمیته نرخی برگزار می شود که این ابلاغیه در سال جدید بزودی ابلاغ خواهد شد. در خوشبینانه ترین شکل ممکن با ۵۰ درصد ظرفیت قبل، این اماکن فعالیت خواهند داشت با این حال تا زمانی که مبلغ شهریه که جلسه آن هفته آینده برگزار خواهد شد هیچ یک از باشگاه ها و اماکن ورزشی اجازه افزایش شهریه را ندارند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.