۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 706035

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: آتش سوزی بخش هایی از پارک جنگلی شهید فرومندی این شهرستان با تلاش ماموران آتش نشانی مهار شد.

آتش سوزی پارک جنگلی سبزوار مهار شد

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی کیانی فرد اظهار کرد: این پارک جنگلی با مساحت بیش از ۱۵۰ هکتار در کیلومتر ۱۵ جاده سبزوار به شاهرود مکان مناسبی برای توقف و استراحت زائران و مسافران است.
وی ادامه داد: با توجه به بارندگی های خوب سال جاری، افزایش پوشش گیاهی و نیز افزایش دمای هوا در فصل تابستان احتمال وقوع حریق در تاغزارها و عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که پیشگیری از آن مراقب بیشتر شهروندان  را می‌طلبد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: در صورت سهل انگاری و افروختن آتش در مراتع و جنگل‌ها، خسارت جبران ناپذیر به پوشش‌ گیاهی منطقه وارد می‌شود.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی متعلق به همه نسل‌ها است افزود: انتظار می‌رود در مواقع آتش سوزی جنگل‌ها، گروه‌ها و تشکل‌های مردمی و ادارات برای اطفای حریق منابع طبیعی را یاری کنند.
کیانی فرد ادامه داد: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی فعال است تا مردم در صورت مشاهده حریق یا هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی موضوع را از طریق این سامانه اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.