وزیر کشور گفت: قوانین و مقررات برگزاری انتخابات خصوصاً انتخابات مجلس شورای اسلامی، حقیقتاً نیازمند بازنگری جدی است.

قوانین برگزاری انتخابات نیازمند بازنگری جدی است

قدس آنلاین: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز (چهارشنبه) به عنوان مجری برگزاری انتخابات در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تشریح ویژگی‌های انتخابات این دوره مجلس تصریح کرد: در این دوره، طراحی، ارتقا و عملیاتی کردن سامانه‌های یکپارچه و دقیق برای برگزاری انتخابات، علاوه بر تحقق دولت الکترونیک در حوزه انتخابات، شکل جدیدی از هماهنگی نظام‌مند، کارآمد و اثربخش میان سطوح مختلف مدیریت کشور را به نمایش گذاشت و با بکارگیری سامانه‌های هوشمند و دقیق الکترونیک و غیرالکترونیک، ضامن سلامت و صحت انتخابات و اطمینان بخش برای ملت ایران در عرصه سیاسی انتخابات بود.

وزیر کشور ادامه داد: ستاد انتخابات کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۹۸ در ۳۱ استان کشور شکل گرفت.وزارت کشور طرح جامع آموزش را بعد از آسیب شناسی انتخابات گذشته برگزار کرد و ۲۳۴۶ دوره های آموزشی در شهرستان برگزار کرد. در این دوره انتخابات به دلیل اتفاقات آبان، شهادت سردار قاسم سلیمانی، سقوط هواپیما و کرونا شرایط خاصی حاکم بود اما با رصد شرایط و حضور نیروهای نظامی و امنیتی، انتخابات در امنیت کامل برگزار شد.

وزیر کشور اعلام نتیجه انتخابات مجلس زودتر از همه دوره‌های قبل، برگزاری انتخابات در شرایط ویژه و بدون بروز کمترین مساله امنیتی، تایید کامل صحت انتخابات در همه حوزه‌های اصلی و فرعی از سوی شورای نگهبان و مشارکت ۴۲.۵۷ درصد افراد واجد شرایط در انتخابات را از ویژگی‌های مهم دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برشمرد.

وی ادامه داد: در مرحله اول انتخابات تکلیف ۱۹۷ حوزه انتخابیه تعیین شد و تکلیف ۱۱ نفر به دوره دوم در ۲۱ اردیبهشت موکول شد. متاسفانه آقای رمضانی دستک و خانم فاطمه رهبر چند روز بعد ازانتخابات جان به جان آفرین تسلیم کردند.اینجا لازم است از همکاری اعضای شورای نگهبان، منتخبین مردم و نماینمدگان دوره قبل به ویژه آقای لاریجانی که در عرصه تقنین و نظارت تلاش کردند و با وزارت کشور همکاری داشتند، تشکر کنم. به ویژه از مردم که با کمترین خطاها در انتخابات شرکت کردند، تشکر کنم.»

رحمانی فضلی همچنین گفت: قوانین و مقررات برگزاری انتخابات خصوصاً انتخابات مجلس شورای اسلامی، حقیقتاً نیازمند بازنگری جدّی است و امیدواریم در تعاملی سازنده بین «دولت دوازدهم» و «مجلس یازدهم»، شاهد بررسی و تصویب لایحه جامع انتخابات که رافع بسیاری از اشکالات و نواقص در زمینه انتخابات است، باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.