پس از حدود ۷۰ روز چشم انتظاری و پس از عید سعید فطر از روز دوشنبه پنجم خرداد سال جاری و مطابق هماهنگی به عمل آمده با ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، صحن‌های آستان‌های مقدس و حرم‌های مطهر در ایران اسلامی برای زیارت زائران و مجاوران در شهرهای مشهد، قم، شهر ری و شیراز گشوده شد.

زائران اصول بهداشتی را رعایت کنند

قدس آنلاین:  پس از حدود ۷۰ روز چشم انتظاری و پس از عید سعید فطر از روز دوشنبه پنجم خرداد سال جاری و مطابق هماهنگی به عمل آمده با ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، صحن‌های آستان‌های مقدس و حرم‌های مطهر در ایران اسلامی برای زیارت زائران و مجاوران در شهرهای مشهد، قم، شهر ری و شیراز گشوده شد تا عاشقان و دلباختگان زیارت اماکن متبرکه و مذهبی در این آستان‌های مقدس به این توفیق بزرگ نائل آیند. آنچه در این میان و در کنار سایر تدابیر اندیشیده شده در شرایط فعلی در راستای رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های تعیین شده از سوی زائران و مجاوران باید مورد توجه قرار گیرد، رعایت اصول و ضوابط بهداشتی و دستورالعمل‌های زیارتی از سوی زائران است. آستان قدس رضوی به عنوان دستگاه متولی اداره امور بارگاه مطهر حضرت امام رضا(ع) با اشاره به اینکه به عنایت و مدد پروردگار متعال و الطاف کریمانه امام رئوف حضرت اباالحسن الرضا(ع) شرایط ویژه مربوط به بازگشایی درهای صحن‌های مقدس آستان ملکوتی امام هشتم(ع) فراهم شده است از زائران و مجاوران درخواست کرد، هنگام تشرف به زیارت حرم مطهر آن امام همام به موارد ذیل توجه ویژه کنند:

۱- در این مرحله، بازگشایی فقط مربوط به صحن‌های مقدس حرم مطهر رضوی بوده و حضور زائران و مجاوران در روضه منوره و رواق‌های مبارکه امکان‌پذیر نیست.

۲- صحن‌های مقدس حضرت امام حسن مجتبی(ع)، جامع رضوی، غدیر و کوثر برای اقامه نماز به صورت فرادا و قرائت ادعیه و زیارت‌نامه در اختیار زائران و مجاوران محترم بوده و صحن‌های مقدس انقلاب اسلامی، آزادی و جمهوری اسلامی فقط به صورت عبوری و برای عرض ارادت به محضر مطهر امام هشتم(ع) در نظر گرفته شده است.

۳- نماز جماعت در حرم مطهر برگزار نخواهد شد و زائران و مجاوران محترم به صورت فرادا می‌توانند به قرائت ادعیه و خواندن نماز بپردازند.

۴- زیارت‌نامه در مبادی ورودی حرم مطهر به زائران و مجاوران گرامی اهدا خواهد شد.

۵- رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی (۵/۱ متر) الزامی است.

۶- برای حفظ سلامتی خود و دیگران لطفاً زائران و مجاوران محترمی که مبتلا به بیماری کرونا و موارد مشابه هستند از حضور در صحن‌های حرم مطهر رضوی خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.