مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: حدود ۵۰۰ واحد از شرکت‌های بزرگ این استان مستعد ورود به بورس هستند.

۵۰۰ شرکت بزرگ خراسان رضوی مستعد ورود به بورس هستند

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیر رحیمی اظهار کرد: هم اکنون ۱۳ شرکت خراسان رضوی در بورس تهران حضور دارد و بخش عمده شرکت‌های مستعد استان هنوز در بورس حضور پیدا نکرده‌اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که خراسان رضوی ۶ هزار واحد صنعتی دارد که حدود ۵۰۰ مورد از این تعداد، شرکت‌های بزرگ هستند و ارزش دارایی‌ها، وضعیت فعالیت و سودآوری آنها به گونه‌ای است که حد و اندازه ورود به بورس را دارند، اما بنا به دلایلی از جمله خانوادگی بودن شرکت، بی نیازی از ورود به بورس و دلایل دیگر اقدامی در این باره نکرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی جذب شرکت‌های یاد شده در قالب بورس محلی را میسر دانست و گفت: این کار مقدماتی می‌خواهد، انجام مطالعه یکی از آنهاست که امسال آن را در دستور کار داریم.

وی تشکیل بورس محلی مستقل را به نفع اقتصاد استان دانست و افزود: منظور از استقلال بورس محلی این است که زیر نظر بازار سرمایه کشور و نه بورس تهران اداره شود، سازوکارهای اداره بورس استان می‌تواند مشابه تهران یا متفاوت از آن باشد و پذیره‌نویسی، ارزیابی شرکت‌ها، دادن کد سهامداری و سایر فعالیت‌های مرتبط نیز در داخل استان انجام ‌شود.

امیررحیمی ادامه داد: شرکت‌هایی که سهام خود را در بورس محلی عرضه می‌کنند بومی خواهند بود، البته سرمایه‌گذاران می‌توانند از سراسر کشور باشند.

وی گفت: رقابتی شدن فضا از مهمترین مزیت‌های ایجاد بورس محلی است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.