همدان - مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان میزان بارندگی‌ها در سال جاری به خصوص در فصل اردیبهشت ماه را مطلوب ارزیابی و نسبت به افزایش تولید گیلاس و آلبالو در استان همدان در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته ابراز خوش بینی کرد.

بارش های اخیر موجب افزایش محصول در باغات همدان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان ، حجت الله شهبازی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان اظهار کرد:  با افزایش تولید در باغات استان همدان وبا توجه به بارندگی‌های مطلوب در سال جاری بر اهمیت باغات به عنوان بخش مهمی از کشاورزی استان همدان تاکید و ویژگی‌های آب و هوایی استان همدان را برای تولید میوه‌های سازگار با مناطق سرد و معتدل مطلوب ارزیابی کرد.

شهبازی وسعت باغات آلبالوی استان همدان در سال ۹۸ را یک هزار و ۴۴۷ هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان یک هزار و ۲۶۸ هکتار بارور و ۱۷۹ هکتار غیر بارور است.

وی همچنین میزان تولید آلبالوی استان همدان در سال گذشته را بالغ بر ۷ هزار ۵۷۴ تن و میانگین برداشت از هر هکتار را ۵ هزار و ۹۷۴ کیلوگرم عنوان کرد.

وسعت باغات گیلاس در استان همدان را ۹۲۶ هکتار عنوان کرد و با بیان اینکه از این میزان ۷۸۷ هکتار بارور و ۱۳۹ هکتار غیربارور است، گفت: میزان تولید گیلاس در سطح استان در این سال ۵ هزار و ۵۲۶ تن بوده که حاکی از میانگین تولید ۷ هزار و ۲۲ کیلوگرم در هر هکتار است.

شهبازی گفت: شهرستان‌های همدان و ملایر بیشترین میزان باغات گیلاس را در سطح استان دارا هستند و «زرد دانشکده» «تک دانه مشهد» و ارقام محلی مهمترین ارقام گیلاس در سطح استان را شامل می‌شوند.

وی گفت: همچنین ارقام محلی و آلبالوی مجارستانی مهمترین ارقام آلبالو در باغات استان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.