شکارچیان پرندگان شکاری طی یک هفته اخیر ۴۵۰ میلیون تومان ضرر و زیان به محیط زیست خراسان رضوی وارد کردند.

خسارت ۴۵۰ میلیون تومانی شکارچیان پرندگان شکاری به محیط زیست خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طی این مدت مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان در سه شهرستان موفق به کشف و ضبط ۱۵ پرنده شکاری ارزشمند شدند.

تورج همتی اظهار داشت: مأموران یگان در شهرستان بجستان پس از چند روز پایش و رصد اطلاعاتی، موفق به کشف ۹ جوجه دلیجه از پرندگان ارزشمند شکاری با همکاری پلیس اطلاعات از منزل یک متخلف شکار و صید در این شهرستان شدند.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط نامناسب نگهداری این پرندگان وحشی در منزل، یک بهله دلیجه از این گروه تلف شده بود، افزود: متخلفین به قصد فروش این جوجه ها در شهرهای جنوبی کشور، اقدام به زنده گیری و نگهداری غیر مجاز این پرندگان کرده بودند که با اقدام به موقع مآموران یگان تحویل قانون شدند.

همتی گفت: ۶ بهله عقاب نیز طی هفته اخیر از متخلفان و قاچاقچیان پرندگان شکاری در شهرستان های سبزوار و تربت حیدریه کشف و ضبط شد که ۴ بهله آن نابالغ بوده است.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۱۰ قانون شکار و صید حمل عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی، زنده، کشته و یا اجزای آن بدون کسب پروانه یا مجوز ممنوع است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی دستگیر شدگان با موضوع شکار پرندگان شکاری طی یک هفته اخیر را مبلغ ۴ میلیارد و پانصد میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متخلفان باید مبلغ یاد شده را به حساب خزانه واریز کنند.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.