رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در مرحله مدیریت و کنترل بیماری هستیم و هنوز به مهار بیماری نرسیده‌ایم بنابراین باید مردم را هوشیار نگه‌داشته و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

دانشگاه علوم پرشکی قم: هنوز به مهار کرونا نرسیده‌ایم/ راه‌های انتقال و علائم بروز بیماری کرونا هیچ تغییری نکرده

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا قدیر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و پاسخ به بحران استان قم در سالن کرامت استانداری، با بیان اینکه روند بستری‌های استان نزولی است، اظهار داشت: بیشتر بیماران بستری در بیمارستان‌های قم دارای بیماری زمینه‌ای هستند که حاکی از آن است که از افراد پرخطر و با ریسک بالا باید مراقبت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم سیاست ستاد مبارزه با کرونا را حفظ حساسیت و ندادن اطمینان کاذب به همشهریان عنوان کرد و افزود: درعین‌حال که باید فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول حفاظت فردی رعایت شود باید به زندگی با کرونا عادت کنیم.

وی با تأکید بر لزوم جدی گرفتن بیماری کرونا از سوی مردم گفت: نباید تصور کنیم کرونا تمام‌شده و باید حساسیت‌های لازم در خصوص این بیماری را داشته باشیم و نگوییم که تمام‌شده است.

قدیر با بیان مطلوب نبودن وضعیت آمریکا در مقابله با بیماری کرونا ابراز کرد: به خاطر ارزش‌های اسلامی و انسانی در جمهوری اسلامی ایران حتی اتباع و افاغنه نیز مثل هم‌وطنانمان خدمات دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان تغییر معیارهای سفید اعلام شدن وضعیت شهرها عنوان کرد: چند معیار دیگر به معیارهای موجود اضافه‌شده و این مسئله سبب تغییر معیارهای زرد و قرمز در مراکز استان‌ها شده است.

وی مطرح کرد: راه‌های انتقال و علائم بروز بیماری کرونا هیچ تغییری نکرده است، همچنین باید دقت کنیم که تغییرات ژنتیکی بیماری تغییری نکند، مابقی علائم مثل بیماری تنفسی در پنج درصد بیماران دیده می‌شود.

قدیر در پایان خاطرنشان کرد: در مرحله مدیریت و کنترل بیماری هستیم و هنوز به مهار بیماری نرسیده‌ایم بنابراین باید مردم را هوشیار نگه‌داشته و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.