تعطیلی لیگ جزیره برای علیرضا جهانبخش شرایط سختی را ایجاد کرده است. او که تازه داشت در برایتون پا می‌گرفت حالا لحظه شماری می‌کند تا لیگ جزیره دوباره شروع شود و به گلزنی‌هایش ادامه دهد. بازیکن خوش اخلاق فوتبال ایران در انتظار شروع دوباره با برایتون است. او حتی لحظه ای به جدایی از برایتون فکر نمی‌کرد.

خوش شانس‌ترین فوتبالیست لژیونر بودم

 تعطیلی لیگ جزیره برای علیرضا جهانبخش شرایط سختی را ایجاد کرده است. او که تازه داشت در برایتون پا می‌گرفت حالا لحظه شماری می‌کند تا لیگ جزیره دوباره شروع شود و به گلزنی‌هایش ادامه دهد. بازیکن خوش اخلاق فوتبال ایران در انتظار شروع دوباره با برایتون است. او حتی لحظه ای به جدایی از برایتون فکر نمی‌کرد.

*برای شروع مصاحبه دوست داریم درباره آینده‌ات با برایتون برایمان توضیح بدهی. شایعاتی درباره جدایی تو از لیگ جزیره هم مطرح بود. دراین باره می‌توانی شفاف برایمان بگویی که چه اتفاقاتی برایت رخ خواهد داد؟

چیزی که مهم است اینکه من توانستم خودم را در برایتون اثبات کنم. همان طور که دیدید در ماه‌های اخیر روند رو به رشد داشتم  و با اینکه چندان به بازی گرفته نمی‌شدم اما توانستم از فرصت‌های محدودی که دراختیارم قرار می‌گیرد نهایت بهره را ببرم. اینجا احساس راحتی دارم و باید بگویم این فصل که تمام شود، سه سال دیگر با برایتون قرارداد دارم. من از حضور در برایتون راضی‌ام و ابتدا دوست دارم در ادامه فصل بهترین بازی‌ها را انجام بدهم و سپس همین جا بمانم. در واقع این‌طور باید بگویم که اولویتم بازی در برایتون و ادامه درخشش در لیگ جزیره است. لازم است این موضوع را هم درباره خودم بگویم که من در آخرین بازی برایتون مقابل آرسنال که به دلیل کرونا لغو شد، قرار بود از ابتدا بازی کنم و در ترکیب اصلی باشم. اگر حالا هم لیگ ادامه پیدا کند، شرایط همان است و تغییری نکرده. باید شانس بازی به دست بیاورم. ضمن اینکه هر بازیکنی که آماده باشد به زمین می‌رود و من هم با توجه به تمریناتی که انجام داده‌ام، ۱۰۰ درصد آماده حضور در زمین هستم.

*برایتون حال خوشی هم درلیگ جزیره ندارد. شما نتایج خوبی در هفته‌های اخیر(منظور قبل از تعطیلات است) نگرفتید.

تیم ما یک تیم جوان و گاهاً بی‌تجربه است که این را می‌شود از روند نتایج فهمید. ما تیمی نیستیم که از بازیکنان آنچنانی استفاده کنیم. به همین دلیل نتایج ما گاهی با نوسان مواجه می‌شود. با این حال من هم با شما هم عقیده ام که اوضاع تیم خطرناک است اما شک نکنید در لیگ برتر می‌مانیم. ما تمرینات را زودتر از بقیه تیم‌ها آغاز کردیم و هم تیمی‌هایم در شرایط مطلوبی قرار دارند و همین ویژگی یک برگ برنده برای ماست. البته وضعیت برایتون در جدول خیلی ایده‌آل نیست اما باید روند گذشته را تغییر بدهیم و در ۹ هفته باقی‌مانده امتیازهای خوبی جمع کنیم.

*دوران قرنطینه را چطور گذراندی؟

درهفته‌های آغازین حساسیت بسیار زیادی به پا شد. حتی می‌گفتند در سوپرمارکت باید فاصله دو متری را رعایت کنیم. مردم هم بیشتر قوانین را اجرا کردند تا صحیح و سلامت باشند. الان چون تا حدودی توانسته‌اند بیماری را کنترل کنند، بعضی مشاغل کار خود را آغاز کرده‌اند. البته کافه‌ها و رستوران‌ها هنوز اجازه فعالیت ندارند و دولت مقابل آن‌ها هنوز کوتاه نیامده  است. راستش را بخواهید آن اوایل کسی فکر نمی‌کرد قرنطینه ماه‌ها طول بکشد. وقتی دیدم قرنطینه طولانی شد، من هم مثل خیلی‌ها سعی کردم به روش‌های مختلف خودم را سرگرم کنم. از طرفی باید بدنم را نیز آماده نگه می‌داشتم  و به همین دلیل در خانه و پارک می‌دویدم تا از فرم خارج نشوم. البته یک شانس بزرگ من هم این بود که خدا دوستم داشت و پدر و مادرم قبل از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها به انگلیس آمدند تا مدتی کنارم باشند. قرنطینه باعث شد آن‌ها همین‌جا بمانند و این کمک بزرگی برای من بود که تنها نباشم و خانواده‌ام را هر روز ببینم. فکر می‌کنم از این نظر خوش‌شانس‌ترین فوتبالیست لژیونر بودم که خانواده‌ام در کنارم حضور داشتند. به هرحال امیدوارم این بیماری هرچه زودتر تمام شود و ما هم کارمان را شروع کنیم. برای شروع لیگ جزیره لحظه شماری می‌کنم و دوست دارم دوباره برای برایتون گل بزنم و جایگاهم را در این تیم تثبیت کنم.

*در ایران بحث بر سر کمک کردن ستاره‌ها در این شرایط به مردم عادی داغ بود. در این مدت چه کمک‌هایی برای آدم‌های آسیب دیده از کرونا انجام دادید؟

تمامی بازیکنان شاغل در لیگ برتر انگلیس در طرحی مبتکرانه و تحسین برانگیز با تشکیل یک گروه و انتشار هشتگ PlayersTogether، مبالغی را جمع‌آوری و آن را برای مقابله با ویروس کرونا به NHS (سرویس بهداشتی ملی انگلیس) اهدا کردند. آغاز کننده این طرح جوردن هندرسون، کاپیتان تیم لیورپول بود که از سایر بازیکنان هم دعوت کرد تا در این کمپین حضور پیدا کنیم.

*قراردادهایتان را هم کاهش دادید.

بله. بازیکنان تیم فوتبال برایتون با کاهش ۳۰ درصدی دستمزد خود به دلیل شیوع ویروس کرونا موافقت کردند و من هم برای کمک به باشگاه این کار را انجام دادم.

* در این مدت با سرمربی تیم ملی هم گفت‌وگو داشته‌ای؟

آقای اسکوچیچ سال‌ها در فوتبال ایران بوده است و فرهنگ ما را می‌شناسد و تجربه خوبی دارد و به نظرم همه اکنون باید او را حمایت کنیم. همه فوتبالیست‌ها و هواداران به تیم ملی آمده و به ما کمک می‌کنند. الان وقت حمایت کردن است همچنین شنیدم کریم باقری هم به تیم اضافه شده که خبر بسیار خوبی است. من با اسکوچیچ قبلاً ملاقات کردم و صحبت‌های خوبی بین ما رد و بدل شد. او قصد داشت برای دیدن من به انگلیس بیاید ولی کرونا نگذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.