رئیس جمهور کشورمان گفت: اقتصاد سنتی در حال تغییر و تحول به سمت اقتصاد دیجیتال است؛ به عبارت دیگر کشاورزی ما نیز تحول بزرگ در اقتصاد دیجیتال خواهد داشت.

روحانی: کرونا فرصت بروز فناوری اطلاعات را برای مردم بیشتر فراهم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا این مراسم در راستای توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در سه نقطه از شهر با عنوان «آیین رونمایی از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال» و با شعار «تدبیر و امید، برای جهش تولید» ساعت ۱۰ صبح با حضور بیش از ۱۳۰ خبرنگار و صدها نفر از فعالان صنعت ارتباطات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مرکز داده بزرگ ایرانسل، پس از ارائه گزارش معرفی طرح‌های قابل افتتاح توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به رئیس‌جمهوری رونمایی می‌شود.

افتتاح مرکز داده بزرگ (۴۰۰رکی) شرکت ایرانسل با حضور بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت ایرانسل در مرکز شادآباد، افتتاح خدمات ابری آسیاتک با حضور محمدعلی یوسف زاده، مدیرعامل این شرکت در برج میلاد، رونمایی از طرح حمایتی استارتاپ‌های آسیب‌دیده از کرونا و تلویزیون اینترنتی با حضور امیر ناظمی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در کلاه فرنگی برگزار خواهد شد. 

‏این پروژه‌ها به ‌منظور ارتقای سهم ‎محتوای داخلی ‎کاربران و همچنین آسان‌سازی ورود استارتاپ‌ها به فرآیندهای ‎کسب‌وکار رونمایی و افتتاح می‌شوند.

در این مراسم حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم رونمایی از طرح‌های پیشران اقتصاد دیجیتال، اظهارداشت: با افتتاح این طرح‌ها گام‌های بلندی برای خودکفایی کشور برداشته شد که می‌تواند فعالیت‌های کسب و کار را در زمینه مشاغل جدید تسهیل کند.

وی ادامه داد: در ایام کرونا به کسب و کارهای اینترنتی کمک شد، زیرا در این ایام از کسب و کار خود فاصله گرفته بودند، لذا بسته ۵۰ میلیون تومانی برای ۵ هزار شرکت مدنظر قرار داده شد که اقدام خوب در افتتاحیه امروز بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: امیدوارم این فضا آماده شود تا کسانی که به دنبال تولید محتوا هستند محتواهای جدید تولید کنند و مردم از تنوع محتوایی لازم برخوردار شوند.

روحانی از سیاست گذاری‌های منظم شورای عالی مجازی و مرکز ملی تشکر کرد و گفت: این سیاست‌گذاری اصولی و عام در زمینه فضای مجازی است. جلساتی که برای هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و شورای اجرایی تشکیل می‌شود می‌تواند به ما کمک کند تا سریع‌تر به دستاوردهای مورد نیاز دست یابیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: یکی از اهداف ما در دولت یازدهم ایجاد دولت الکترونیک بود که باید این امر تکمیل شود تا مردم خدمات خود را راحت بتوانند از این طریق دریافت کنند، بدون اینکه نیاز به سفر داشته باشند و یا نیاز به مراجعه به دفاتر دولتی داشته باشند.

روحانی گفت: اقتصاد سنتی در حال تغییر و تحول به سمت اقتصاد دیجیتال است؛ به عبارت دیگر کشاورزی ما نیز تحول بزرگ در اقتصاد دیجیتال خواهد داشت.

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر بخشی از خدماتی که در اختیار مردم قرار می‌دهیم خدمات فضا پایه باشد یک کشاورز می‌تواند از خانه خود با موبایلش شرایط کسب و کار خود را ببیند و برنامه ریزی کند.

روحانی گفت: ایام کرونا ایام سختی برای مردم بود و فرصت نمود و بروز فناوری اطلاعات برای مردم را بیشتر فراهم کرد.

وی اظهار داشت: از طریق فناوری اطلاعات توانستیم به ۷۷ میلیون نفر از طریق بانک‌ها بدون مراجعه مردم وام بدهیم. فناوری اطلاعات و موبایل‌های هوشمند به ما کمک کرد و مردم به راحتی خدمات دریافت کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: در ایام کرونا به مردم توصیه شد کمتر به خیابان‌ها و فروشگاه‌ها بروند و از طریق فضای مجازی اجناس مورد نیاز را سفارش دهند تا از طریق پست در اختیارشان قرار گیرد.

روحانی تاکید کرد: تحرک پست کشور و شرکت‌های دیجیتالی می‌تواند تحول بزرگی را در کشور ما بوجود آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.