معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: برخلاف اخبار شایع شده مبنی بر اخراج معلولان و سالمندان از مراکز نگهداری، این موضوع به هیچ وجه صحیح نیست.

اخراج معلولان و سالمندان از مراکز بهزیستی صحت ندارد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود فیروزی معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ستاد پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی کشور از اولین نهادهایی بود که برای کنترل و جلوگیری از ابتلا و مرگ‌ومیر جامعه هدف خود، اقدامات پیشگیرانه را آغاز کرد و امروز که ۳ ماه از شیوع این ویروس می‌گذرد، آمار تلفات کرونا در جامعه هدف ما، چه ملی و چه استانی بسیار پایین است.
پاو افزود: سازمان بهزیستی از همان ابتدا بیش از ۶۰ دستورالعمل و بخش‌نامه و ابلاغیه به مراکز مختلف زیر پوشش خود برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ابلاغ کرده است که طبق بخش‌نامه‌های اولیه هرگونه ملاقات از مراکز معلولان و سالمندان ممنوع و قرنطینه هر مرکز آغاز شد و به همه مراکز توصیه شد تا از کارکنان ثابت و تمام‌وقت استفاده کنند و از همکاری کارکنان داوطلب در صورت امکان جلوگیری شود.
این مقام مسئول در بهزیستی استان ادامه داد: در راستای عمل به پروتکل‌های ابلاغی، دو نکته بسیار مهم به خانواده‌ها گوشزد شد تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود؛ نخست، هرگونه مرخصی برای معلولان ذهنی و حتی جسمی شدید ممنوع شد. به خانواده‌ها اعلام شد در صورت موافقت با مرخصی، مددجوی آنان تا پایان کرونا حق بازگشت به مرکز را نخواهند داشت و در صورت بازگشت، ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد. دوم، هیچ پذیرش جدیدی انجام نخواهد شد، مگر با حکم قضایی در شرایط اضطراری که آن هم مستلزم ۱۴ روز قرنطینه خواهد بود؛ بنابراین خبری که با عنوان اخراج معلولان و سالمندان از مراکز نگهداری منتشر شده است، خلاف واقع است.
فیروزی درباره چگونگی پرداخت یارانه نگهداری از معلولان و سالمندان بیان کرد: آن دسته از مددجویانی که در مرخصی هستند، یارانه‌شان به‌صورت موقت به حالت تعلیق درخواهد آمد و به مرکز پرداخت نخواهد شد.
مشهد ۲۱ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولان ذهنی دارد که به ۱۶ هزار و ۴۹۰ مددجو خدمات ارائه می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.