احمد آقایی گفت : پدر با ملاطفت و مهربانی اعتماد بازپرس را برای بازگرداندن دخترش به خانه جلب کرد.

چرا بازپرس رومینا را به پدرش تحویل داد؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما ، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در ارتباط با قتل یک دختر 14ساله در یکی از روستاهای شهرستان تالش گفت : در تاریخ 28 اردیبهشت این دختر به همراه جوانی به قصد ازدواج از منزل متواری می‌شود و یک روز پس از آن پدر این دختر شکایتی تحت عنوان آدم ربایی در دادسرای شهرستان آستارا مطرح می کند.

احمد آقایی ادامه داد : پرونده جهت بررسی در دستور کار دادسرا قرار می گیرد و پس از دستگیری پسرجوان ؛ نامبرده به مدت 24 ساعت بازداشت می شود.

وی افزود: با اطلاع رسانی دادسرا ؛ پدر و مادر و بستگان دختر متواری به دادسرا مراجعه می کنند و دختر را مورد تفقد و تلطف قرار می دهند ؛ بازپرس با مشاهده اینکه پدر از روی مهربانی و گذشت از اشتباه دختر چشم پوشی کرده است ؛ وی را تحویل خانواده می دهد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: پدر دختر با ملاطفت و مهربانی که به خرج می دهد اعتماد بازپرس را جلب می کند و به همین دلیل بازپرس از تحویل وی به خانواده اطمینان خاطر داشته است.

احمد آقایی در تشریح چگونگی قتل گفت: پس از اینکه فرزند تحویل خانواده می شود آنها شب را در منزل یکی از بستگان در آستارا ساکن می شوند و فردای آن روز به روستای خود مراجعت می کنند که در هنگام غروب و وقتی دختر در خواب بوده، پدر با دو ضربه داس به گردن دختر، وی را به قتل می رساند.

وی اضافه کرد: پدر این دختر بلافاصله پس از این اقدام از کار خود پشیمان می شود و از خانه بیرون می آید و تقاضای کمک می کند که بی فایده است و متاسفانه این دختر 14ساله به دلیل تعصب مذموم و مسموم پدر که در دین و عرف ما مورد پذیرش نیست، به قتل می رسد.

احمد آقایی علت بروز چنین خشونت هایی را فقر فرهنگی و رکود فکری عنوان کرد و گفت : والدین باید به نیازهای روحی ، عاطفی و روانی فرزندان خود به ویژه در دوران بلوغ توجه کنند ؛ چرا که عدم آگاهی والدین از شیوه های تربیتی پیامدی جز رکود فکری ندارد و متاسفانه این رکود ، گاها منجر به تعصبات مذموم و در نتیجه آن بروز چنین خشونت هایی می شود.

احمد آقایی اضافه کرد : پدر دختر در حال حاضر در بازداشت است و پرونده در رابطه با رابطه نامشروع و آدم ربایی در دادسرا در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.