- فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه با هماهنگی فرمانده کل سپاه مقرر شد بخشی از لوله‌های مورد نیاز فاز دوم طرح آبرسانی به غیزانیه از سوی قرارگاه خاتم الانبیا تامین شود گفت: امیدواریم این پروژه هر چه سریعتر به پایان برسد تا مشکل مردم این منطقه برطرف شود.

ورود قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به پروژه آب رسانی غیزانیه

قدس آنلاین: به گزارش ایرنا سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای غیزانیه و بررسی وضعیت آب این منطقه در جمع خبرنگاران اظهار داشت : غیزانیه منطقه ای با ۸۵ روستا در شرق اهواز  است که مردم این منطقه مدت ها است با مشکل بی آبی و کم آبی مواجه هستند و بیشتر اهالی منطقه دامدار و کشاورز می باشند که مشکلات فراوانی برای تامین آب برای آن ها ایجاد شده است. 

وی افزود : سیستم لوله کشی آب غیزانیه فرسوده است و در شرایط کنونی جوابگوی نیاز مردم نیست  از سال ۱۳۹۵ قرار بود شبکه آب این منطقه در ۲ فاز تقویت شود. فاز نخست ۲۴ کیلومتر از رودخانه کارون به سفیره بود که تا هفته آینده به بهره برداری می رسد اما فاز دوم ۲۸ کیلومتر است که تنها ۶ کیلومتر آن اجرا شده‌ است.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت : یکی از مسایلی که باید به صورت فوریتی برای این منطقه انجام شود، افزایش تانکرهای آبرسانی است که اکنون گروه های جهادی در این زمینه ورود کرده اند تا بخشی از آب مورد نیاز مردم این منطقه تامین شود .

وی تصریح کرد : سپاه استان تا بهره برداری از فاز نخست پروژه آبرسانی با این منطقه با تمام ظرفیت پای کار است ؛ غیزانیه دارای روستاهایی است که نسبت به سایر روستاها با مشکلات بیشتری مواجه بوده و شبکه آبرسانی ندارند که خدمت رسانی به مردم این مناطق در اولویت قرار گرفته و با طرحی که قرار است آبفا استان ارایه دهد و همت گروه های جهادی ، شبکه آبرسانی در این روستاها نیز ایجاد شود. 

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت : پیش از این برخی از روستاهای غیزانیه آب مورد نیاز خود را از چاه تامین می کردند که اکنون آب چاه شور شده و قابل استفاده نیست ؛ تامین آب مورد نیاز دام اهالی این منطقه نیز اکنون با مشکلات فراوانی همراه شده است اگر برنامه ریزی برای عمیق تر کردن چاه در دستور کار قرار گیرد از این ظرفیت برای تامین آب دام بخش غیزانیه استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت : نشست های متعددی با مدیرعامل آبفا استان ، معاون عمرانی استانداری و مسوولان محلی داشتیم و این وعده را دادند که برنامه ریزی برای شبکه گذاری و آبرسانی را در دستور کار قرار دهند؛ با شرکت های فولاد و نفت نیز ارتباط برقرار شده تا در زمینه آبرسانی با تانکر این منطقه را حمایت کنند .

مردم بخش غیزانیه سوم خردادماه جاری در اعتراض به وضعیت بد آب آشامیدنی این بخش محروم و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پرجمعیت تجمع کردند.
بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.