مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نسبت به کمبود آب شرب در استان درپی افزایش مصرف مشترکان شهری و روستایی هشدارداد.

هشدار مدیرعامل آبفا خراسان رضوی نسبت به کمبود آب شرب در استان

به گزارش قدس آنلاین، سید ابراهیم علوی افزود: در پی افزایش دما و احتمال ادامه گرمایش هوا و به طبع آن بالا رفتن مصرف آب در شهرها و روستاهای استان ضرورت مدیریت مصرف آب توسط شهروندان و مشترکان بیش از پیش احساس می شود .
وی خاطر نشان کرد:هر چند وضعیت بارش ها دراوایل امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به مراتب بهتر بوده است   ولی باید در نظر داشت نزولات جوی به شکل باران تاثیر چندانی بر منابع آب زیر زمینی که تامین کننده ۹۸درصد آب شرب مورد نیاز یک میلیون و ۳۰۰هزار مشترک تحت پوشش می باشد را ندارد .
علوی  با بیان اینکه  بارش های اخیرجبران منابع از دست رفته از خشکسالی های سنوات قبل  را نمی‌کند از چاه ها به عنوان منابع اصلی تامین  آب شرب استان نام برد و اظهار کرد: سفره های زیرزمینی تاثیر کمی از این بارندگی ها برده اند و امکان برداشت بیشتر از این منابع به سختی امکان پذیر است لذا تنها راه اراپه پایدارخدمات تامین آب شرب مدیریت مصرف و بهینه مصرف کردن است .
وی افزود:شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار تمام توان عملیاتی خود را بکار گرفته است تا امرمهم  رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در جهت مقابله با بیماری کرونا و ادامه جریان آب شرب دچار مشکل و اخلال نشود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی استمرار این روند را نیازمند همکاری تک تک هم استانی ها در مصرف صحیح و اصولی آب  دانست و متذکرشد: در صورت عدم توجه به اصل تاثیر گذار مدیریت مصرف ، تلاش های شبانه روزی سقایان بی اثر خواهد ماند و قطعا مصرف کنندگان با قطع آب و یا حداقل کاهش فشار آب مواجه خواهند شد.
وی یادآورشد: تمام  ظرفیت  آبی استان  بدون وقفه درحال تزریق آب به ۳۷هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و تحویل به سه میلیون و ۳۰۰هزار نفر جمعیت در ۷۶ شهر و دو هزار ۴۰۰روستا در سطح استان پهناور خراسان رضوی می باشند و حتی چاه های ذخیره نیز وارد مدار بهره برداری شده اند.
علوی با اشاره به وظیفه آبفا در تامین آب شرب مورد نیاز مشترکان ُازهم استانی ها خواست با درک شرایط حاضر به گونه ای آب مصرف کنند تا تلاش های شبانه روزی بی نتیجه نماند.
وی از امامان جمعه و جماعات مساجد استان نیز تقاضا کرد ازطریق تریبون های در اختیارضمن تبیین وضعیت آّبی استان ، شهروندان را به رعایت الگوی مصرف و پرهیز از مصارف غیر ضرور توصیه نمایند تا به فضل الهی ازپیک مصرف آب و تابستان ۹۹ نیز همچون سال های قبل بدون قطعی آب عبور کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.