فرماندار گناباد گفت: از مجموع ۷۵.۲ درصد پیشرفت طرح ساخت فرودگاه این شهرستان ۶۳ درصد طی دو سال اخیر محقق شد.

ساخت ۶۳ درصد فرودگاه گناباد در دو سال اخیر

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی اظهار کرد: طرح ساخت فرودگاه گناباد از سال ۷۲ آغاز شده و تا سال ۹۷ تنها ۱۲ درصد پیشرفت داشت که در خور توجه نبود.
وی ادامه داد: مراحل اجرای این طرح از سال ۹۷ با جدیت بیشتری پیگیری‌ شد و بنا بر اعلام رسمی شرکت‌ فرودگاه‌های ‌کشور، در حال حاضر این طرح ۷۵.۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از ۶۳ درصد در حدود دو سال اخیر محقق شد.

فرماندار گناباد یکی از معضلات اصلی احداث فرودگاه این شهرستان را ساخت راه‌ دسترسی آن ذکر کرد و گفت: با جلب رضایت مالکان و پرداخت حق و حقوق آن با مشارکتهای مردمی، این راه بازگشایی شد و مراحل نخست و زیرسازی آن شامل خاک ریزی، بارریزی و کوبش انجام شده است و برای ادامه روند کار و آسفالت، به پیمانکار مربوطه واگذار شد.

قربانی افزود: ساختمان حفاظت پرواز فرودگاه گناباد صد در صد تکمیل شده و در حال حاضر تنها مشکل باقی‌ مانده، دیوار کشی حصار دور فرودگاه است که این مورد نیز توسط شرکت فرودگاه‌های کشور در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی برای ساخت طرح فرودگاه گناباد هزینه شده است.

فرماندار گناباد گفت: یکی از اهداف مهم ساخت فرودگاه گناباد، علاوه ‌بر سایر مقاصد اقتصادی، بحث گردشگری و دسترسی آسان گردشگران و مسافران به شهر گناباد به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری است.

قربانی افزود: علاوه ‌بر شهروندان گنابادی، شهروندان شهرستانهای اطراف از جمله بجستان، فردوس، سرایان، خواف، رشتخوار، فردوس، قاین و تربت‌حیدریه نیز می‌توانند از ظرفیت این فرودگاه استفاده کنند.

وی ادامه داد: امسال در تلاش هستیم که با راه‌اندازی فرودگاه گناباد به زودی شاهد نشستن نخستین پرواز در آن باشیم.

با راه‌اندازی فرودگاه گناباد، این شهر بعد از مشهد و سبزوار، سومین شهر استان خراسان رضوی خواهد بود که به فرودگاه فعال مجهز می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.