۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 706293

شبکه اجتماعی توئیتر ضمن پنهان کردن محتوای یکی از توئیت های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مورد حوادث شهر مینیاپولیس، این توئیت را مصداق «تمجید از خشونت» ارزیابی کرد.

توئیتر به ترامپ پاتک زد

قدامی که توئیتر درباره پست ترامپ انجام داد

قدس آنلاین: رئیس جمهوری ایالات متحده به دنبال ناآرامی‌های شهر مینیاپولیس با انتشار دو توئیت پیاپی تهدید کرد که گارد ملی و ارتش را برای برقراری نظم و آرامش به این شهر اعزام خواهد کرد. او در پایان توئیت دوم خود که اکنون از سوی توئیتر پنهان شده نوشته است: «وقتی غارتگری شروع می‌شود تیراندازی آغاز می‌شود.»

این بخش از توئیت دونالد ترامپ می‌توانست به مثابه دستوری به پلیس، گارد ملی و ارتش برای تیراندازی به تظاهرکنندگان تعبیر شود. کاربران توئیتر اکنون برای مشاهده این توئیت باید بر روی دکمه «مشاهده» کلیک کنند. آنها در غیر این صورت به جای مشاهده محتوای توئیت با این پیام توئیتر روبرو می‌شوند: «این توئیت مقررات توئیتر در مورد تمجید از خشونت را نقض کرده است. با این حال توئیتر تشخیص داده که در دسترس باقی ماندن این توئیت ممکن است در راستای منافع عمومی باشد.»

دونالد ترامپ در ابتدای توئیت خود تظاهرکنندگان در مینیاپولیس را «اراذل و اوباش» خوانده است. خیابان‌های شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا پنجشنبه شب برای سومین شب پیاپی صحنه درگیری معترضان به خشونت پلیس با سیاهپوستان بود. تظاهرکنندگان در مینیاپولیس خواستار اجرای «عدالت» و تعقیب قضایی عاملان مرگ جورج فلوید شده‌اند. این مرد سیاهپوست روز دوشنبه هنگام بازداشت در مینیاپولیس توسط پلیس کشته شد.

رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه دستوری اجرایی صادر کرد که براساس آن اختیارات شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر برای کنترل محتوای مطالب منتشرشده کاهش پیدا می‌کند. توئیتر روز سه‌شنبه برای اولین بار برای یکی از توئیت‌های دونالد ترامپ از برچسب «راستی‌آزمایی» استفاده کرده بود. امری که خشم چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا که بسیاری از تصمیم های خود را از طریق این شبکه اجتماعی اعلام می‌کند برانگیخت. او در واکنش به این تصمیم توئیتر تهدید کرد که شبکه‌های اجتماعی را «تعطیل» خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.