گیلان - فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳ قطعه شی تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد مسیح در شهرستان فومن خبر داد.

اشیای عتیقه مربوط به هزاره اول در فومن کشف شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ،سردار عزیزاله ملکی در این خصوص گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر وجود اشیای عتیقه در منزل فردی در شهرستان فومن، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با تحقیقات نامحسوس و اقدامات اطلاعاتی انجام شده، صحت موضوع برای پلیس محرز و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شد.

وی بیان کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این منزل، ۱۳ قطعه شی عتیقه شامل یک عدد ظرف مفرغی، چهار عدد حلقه مفرغی، دو عدد خنجر آهنی، یک حلقه فلزی، یک عدد مهره سفالی، دو عدد لوله فلزی و دو بدنه ظرف سفالی شکسته را کشف کردند.

سردار ملکی با اشاره به دستگیری و معرفی متهم ۴۹ ساله این پرونده به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت این اشیا را مربوط به هزاره اول قبل از میلاد مسیح اعلام کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از مردم خواست، در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه موارد مشابه، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.