گیلان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه احیاء هزار و ۴۰۰ هکتار از آب بندان‌های استان در دستور کار قرار دارد گفت: طرح یاوران تولید با هدف تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی گیلان اجرا می‌شود.

 ۱۴۰۰ هکتار از آب‌بندان‌های گیلان احیاء می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،علی درجانی  از احیاء هزار و ۴۰۰ هکتار از آب بندان‌های موجود در شهرستان‌های استان گیلان در قالب ۱۱۴ پروژه خبر داد و با بیان اینکه جهاد کشاورزی تأکید زیادی بر این موضوع دارد اظهار داشت: طرح یاوران تولید با هدف تحقق شعار جهش تولید در بخش کشاورزی استان گیلان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان استفاده از ظرفیت اعضاء هیئت علمی و محققان جهت تسهیل در انتقال دانش به عرصه‌های تولیدی را برای کسب بهره‌وری بیشتر لازم و ضروری تلقی کرد و ابراز داشت: انتقال دانش به مزرعه با مشارکت متولیان ذیربط موجب افزایش راندمان تولید و ارتقاء سطح درآمد کشاورزان می‌شود.

درجانی وجود ۸۷۷ پهنه آبی در گیلان را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه از سال گذشته و بر اساس منابع تخصیص‌یافته احیاء آب‌بندان‌ها در دستور کار قرار گرفت تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای پروژه‌های احیاء آب‌بندان‌ها در قالب ۱۱۴ طرح زمینه نگهداری و ذخیره معادل ۲۰۰ میلیون مترمکعب از روان آب‌ها ایجاد شود.

وی از نشا برنج بیش از ۹۰ درصد شالیزارهای گیلان با ارقام بومی و کیفی خبر داد و با تأکید بر اینکه امسال ارقام پرمحصول در ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت شود گفت: ارتقاء دانش در هکتار، اقدامات ترویجی و آموزشی برای انتقال دانش و تأمین به موقع نهادها از جمله اقدامات جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان توزیع بیش از هزار و ۵۰۰ تن بذر گواهی‌شده در این استان را مورد توجه قرار داد و ضمن اعلام این مطلب که این میزان بذر برای گخستین بار در گیلان توزیع شده است تصریح کرد: اقتصاد و اشتغال استان گیلان بر پایه کشاورزی است و نگاه تمام مسئولان توسعه و رونق ‌بخش کشاورزی در این استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.