گیلان - فرماندار رشت آموزش مردم برای تفکیک زباله از مبدأ را لازم و ضروری خواند و گفت: حل مشکل سراوان اولویت نخست مسئولان گیلان و رشت است.

ابلاغ ۹۱ میلیارد تومان به شهرداری رشت جهت مدیریت پسماند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری رشت ، میرشمس مؤمنی‌زاده حل مشکل سراوان را اولویت نخست مسئولان گیلان و شهرستان رشت اعلام کرد و ضمن ابراز خرسندی از روند ساخت سایت زباله سراوان اظهار داشت: برای اجرای تفکیک زباله از مبدأ نیازمند همکاری شهرداری‌ها و دهیاران شهرستان رشت هستیم.

وی همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط و کمک آن‌ها به شهرداری رشت برای اتمام ساخت پروژه‌های تصفیه‌خانه و زباله‌سوز سراوان را ضروری و تعیین‌کننده خواند و گفت: در حال حاضر در سطح استان گیلان و حتی کشور حساسیت خوبی در زمینه حل مشکل زباله سراوان ایجاد شده است.

مومنی زاده با تأکید بر اینکه گلایه‌های مردم سراوان از وضعیت محل سکونت‌شان به حق است و اقدامات لازم برای ساماندهی زباله منطقه باید با سرعت بهتری انجام شود افزود: کارگروه مدیریت پسماند فرمانداری رشت در طول یکسال گذشته با موضوع زباله سراوان بیش از ۲۲ جلسه را برگزار و روند کار را پیگیری کرده است.

فرماندار شهرستان رشت اختصاص ۹۱ میلیارد تومان به شهرداری رشت برای مدیریت پسماند در سال گذشته و حمایت‌های دولت در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: پروژه تصفیه‌خانه سراوان پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و شهرداری رشت نیز اقدامات قابل قبولی را در سطح و پیشبرد طرح‌ها منطقه انجام داده است.

مؤمنی‌زاده فعال‌تر شدن پروژه احداث دستگاه زباله‌سوز سراوان رشت را خواستار شد و با اشاره به اینکه شهرداری در این زمینه باید تلاش بیشتری از خود نشان دهد عنوان کرد: بحث تفکیک زباله از مبدأ هدفی است که سعی داریم با کمک شهرداری‌ها و دهیاران شهرستان رشت نسبت به عملی شدن آن اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.