گیلان- رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی تولید چای باشیم گفت: شرایط خرید برگ سبز چای در سال جهش تولید مناسب است.

 شرایط خرید برگ سبز چای در سال جهش تولید مناسب است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان چای کشور ،حبیب جهانساز با تأکید بر اینکه امسال وضعیت خرید برگ سبز چای از حیث کمیت و کیفیت از شرایط مناسب‌تری در مقایسه با سال گذشته برخوردار باشد اظهار داشت: با توجه به اقدامات خوبی که تاکنون انجان شده است پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی تولید چای باشیم.

رئیس سازمان چای کشور خرید برگ سبر چای کشاورزان دو استان گیلان و مازندران توسط کارخانجات چایسازی و افزایش تولید چای را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم میزان برداشت برگ سبز چای بهاره از سطح باغ‌های چای شمال امسال به بیش از ۱۳۵ هزار تن برسد که عدد بسیار مطلوبی است.

جهانساز منابع مالی خرید برگ سبز چای بهاره را از محل بودجه سالیانه به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد و ضمن ابراز امیدواری از پرداخت منظم طلب کشاورزان تصریح کرد: امیدوار هستیم کارخانجات چایسازی گیلان و مازندران هم بتوانند تا پایان برداشت، مابقی قدرالسهم خود از مطالبات چایکاران را به موقع پرداخت کنند.

وی پرداخت به موقع مطالبات چایکاران از سوی کارخانجات چایسازی را وابسته به تراز تجاری داخلی و خارجی بازار چای اعلام کرد و بیان داشت: اگر بازار چای در داخل کشور رونق بگیرد و واردات نیز کنترل شده باشد تراز تجاری مثبت حاصل می‌شود که این عامل به پرداخت قدالسهم کارخانجات کمک زیادی می‌کند.

وی پشتیبانی و حمایت‌های همه جانبه دولت و مدیریت اعمال شده از سوی سازمان چای کشور را از صنعت چای داخلی متذکر شد و خاطرنشان کرد: با توجه به انجام عملیات بهزراعی و مکانیزاسیون در سطح باغات چای، تجهیز و نوسازی کارخانجات چایسازی امسال چای استحصالی از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.