معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: نخستین جلسه ستاد اربعین خراسان رضوی در سال ۹۹ به منظور برنامه ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم با شکوه اربعین امسال برگزار شد.

نخستین جلسه ستاد اربعین خراسان رضوی در سال ۹۹ برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق براتی اظهار کرد: ستاد اربعین این استان ۱۴ پیشنهاد به ستاد مرکزی اربعین ارائه کرده است که منتطر تصویب آنها هستیم.
وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری جلسات ستاد اربعین در سه ماه گذشته وجود نداشت اما تلاش می‌شود این وقفه به خوبی جبران شود.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: اعزام زائران به صورت گروهی و کاروانی یکی از راهکارهای مهمی است که مشکلات سال ۹۸ را برطرف می‌کند.
براتی بیان کرد: سال گذشته با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه و سرکنسول های ایران در کشورهای افغانستان و پاکستان در حوزه پشتیبانی از زائران غیر ایرانی خوب عمل کردیم و امیدواریم امسال بهتر از سال گذشته تلاش کنیم.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: حضور زائرین غیر ایرانی در کشورمان یکی از دلایل پذیرش استان خراسان رضوی بعنوان استان هدف در ستاد مرکزی اربعین کشور بود.
براتی خاطرنشان کرد: طرح اعزام کاروانی زائران غیر ایرانی از مبدا تا حدودی در سال گذشته اجرایی شد که امسال کمیته اتباع خارجی تلاش می‌کند که این طرح به شکل کامل‌ تری اجرا شود.
وی ادامه داد: با توجه به وجود بیماری کرونا ضرورت دارد، مواکب تمهیدات و مراقبت‌های لازم برای غربالگری و پایش‌های اولیه به منظور کنترل بیماری کرونا را بیندیشند.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ناوگان ریلی آمادگی دارد که نسبت به حمل و نقل زائران ایرانی و غیر ایرانی اقدام نماید، گفت: در سال گذشته بخشی از این ناوگان بکار گرفته شد و امسال این آمادگی وجود دارد که این ظرفیت افزایش یابد.
براتی بیان کرد: مباحث فرهنگی در مراسم اربعین حسینی یکی از پایه‌های اساسی این حرکت عظیم است که در سال گذشته اقداماتی صورت گرفت اما با توجه به ظرفیت‌های استان توقعات در این حوزه بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی در پشتیبانی از زائران غیر ایرانی و ارائه خدمات در مراسم اربعین حسینی بسیار خوب عمل کرد که جای تقدیر دارد، افزود: به دستور تولیت محترم آستان قدس رضوی، مراحل ساخت زائرسرا در مرز میرجاوه از سال گذشته آغاز و قرار شد در این محل به زائران غیر ایرانی خدمت رسانی شود اما روند ساخت به کندی پیش می رود که امیدواریم مجموعه آستان قدس نسبت به تکمیل آن پیگیری داشته باشند.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.