۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 706372

مدیر تعاون روستایی استان خراسان رضوی از آغاز خرید تضمینی گندم در این استان خبر داد.

آغاز خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری ‌مقدم اظهار کرد: با خرید نخستین محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان سرخس به میزان ۲۰ تن خرید تضمینی گندم در این استان به طور رسمی شروع شد.

وی ادامه داد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۲۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم تعیین شده که این قیمت بر اساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است.

مدیر تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان بر اساس استعلام از سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی انجام می شود و ۶۰ مرکز خرید در سطح استان عملیات خرید گندم را انجام می‌دهند.

ناصری ‌مقدم با بیان این که بهره‌گیری از توان ذخیره‌سازی بخش خصوصی یکی از مهمترین اقداماتی است که همه ساله در فصل خرید گندم صورت می‌گیرد افزود: افزون بر  ۹ کارخانه آرد با ظرفیت ۳۵۵ هزار تن ذخیره‌سازی گندم و ۱۰ سیلوی بخش خصوصی با ظرفیت افزون بر ۳۲۰ هزار تن در این زمینه فعالیت دارند.

وی در خصوص خرید تضمینی کلزا نیز گفت: تا کنون ۴۵۰ تن دانه روغنی کلزا نیز در استان خراسان رضوی خریداری شده است و هم اکنون ۱۶ مرکز خرید در استان وظیفه خرید این محصول را بر عهده دارند.

پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره سازی شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.