گیلان - رییس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: تمام قرماق ها که نوعی دام غیرمجاز برای صید ماهیان خاویاری و غضروفی است امروز از رودخانه سپیدرود جمع شدند.

ماهیان خاویاری سفیدرود در محاصره دام های غیر مجاز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ،جعفر میرزایی در جلسه محیط زیست گفت: رودخانه سفیدرود اصلی ترین زیستگاه و محل تولید مثل ماهیان غضروفی یا خاویاری است که به دلیل شرایط اکولوژیکی ویژه آن، سالیانه در فصل زادآوری میزبان تعداد زیادی ماهی خاویاری آماده تخم ریزی است.

وی افزود: در پی دریافت گزارش مبنی بر اقدام به صید ماهیان خاویاری توسط صیادان غیرمجاز در رودخانه سپیدرود، مامورین یگان حفاظت محیط زیست پس از حضور در محل مورد نظر و جستجو در مسیر رودخانه موفق شدند تعداد دو رشته دام حاوی ۱۰۰ عدد قلاب از نوع قرماق را کشف و جمع آوری کنند.

میرزایی درباره "قرماق" تصریح کرد: این وسیله نوعی دام غیرمجاز است که صرفا برای صید ماهیان خاویاری و غضروفی استفاده می شود و به صورت رشته ای است. افقی که در مسیر تردد آبزیان تعبیه می شود و از آن معمولا بین چهل تا پنجاه عدد، بسته به طول رشته، قلاب هایی به صورت عمودی آویزان است که در هنگام برخورد ماهیان خاویاری با دام، این قلاب ها در بدنشان فرو می رود.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه صید با ادوات صیادی همچون سالیک، ساچوق و قرماق در این رودخانه ممنوع است و ماهیگیرانی که قصد دارند به صورت تفریحی اقدام به صید کنند صرفا با دریافت پروانه و فقط با قلاب ماهیگیری می توانند به این کار مبادرت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.