خراسان شمالی-مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: ۶۸درصد روستاهای خراسان شمالی به شبکه پهن باند دسترسی دارند.

۶۸درصد روستاهای خراسان شمالی به شبکه پهن باند دسترسی دارند

سید علی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: اکنون بیش از هزار و ۳۰۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی در استان وجود دارد که بیش از ۹۲ درصد این جاده‌ها توسط اپراتورهای تلفن همراه پوشش ارتباطی دارند.

وی ادامه داد: اکنون ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای تلفن خانگی هستند که ۷۳ درصد تحت پوشش تلفن همراه و ۶۸ درصد به شبکه پهن باند دسترسی دارند که تعدادی از آن‌ها از محل طرحUSO، تعدادی دیگر توسط اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات این دسترسی را پیداکرده‌اند و امیدواریم با توسعه هر چه بیشتر زیرساخت‌ها شاهد ارتقای بیش‌ازپیش شاخص‌ها در مناطق روستایی باشیم.

وی گفت: در حال حاضر تمام شهرهای استان تحت پوشش اینترنت G۳و G۴هستند و از خدمات اینترنت پرسرعت برخوردارند.

مرتضوی به طرح هوشمند سازی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: در استان مجوز اتصال ۳۶۸ مدرسه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مخابرات ایران ابلاغ‌شده و تاکنون اتصال  ۲۱۹ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت برقرار و مابقی در حال انجام است.

وی در پایان در خصوص پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات که به دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد اشاره کرد و گفت:۵شنبه هفته گذشته مراسم آنلاین رونمایی و بهره‌برداری از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال برای جهش تولید، برای نخستین بار در کشور بیش از یک هزار کاربر با کمک یک پلت فرم بومی ارتباطی (ویدئو کیک) بر بستر شبکه ملی اطلاعات شرکت داشتند، این ویدئو کنفرانس بزرگ‌ترین ویدئو کنفرانسی بوده که تاکنون در کشور برگزارشده است.

مرتضوی ادامه داد: در این مراسم با دستور رئیس‌جمهور، سه پروژه بزرگ (پروژه بزرگ مرکز داده، پروژه خدمات ابری زیرساختی و طرح هر خانه، یک تلویزیون اینترنتی) در راستای توسعه زیرساخت شبکه ملی ارتباطات و همچنین ارتقا سهم محتوای داخلی بر بستر این شبکه و یک طرح حمایتی از استارت‌آپ‌ها افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.