مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر لزوم ممانعت از تعطیلی آموزشگاههای آزاد هنری تاکید و بیان کرد: برای کمک به این آموزشگاهها در برابر تاثیرات خسارت بار بحران کرونا در حال پیگیری مشخص نمودن نحوه حمایت از آنها از طریق مراجع ذیربط هستیم.

حمایت از آموزشگاههای آزاد هنری در خراسان رضوی مورد تاکید قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید به فعالیت ۲۵۲ آموزشگاه آزاد هنری در سطح خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: پس از سه ماه تعطیلی اجباری ناشی از بحران بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری دچار آسیب و متضرر شده‌اند بنابراین می‌بایست بطور ویژه مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: آموزشگاههای هنری در ایام تعطیلات اجباری اخیر فعالیتهای خود را در فضای مجازی ادامه دادند اما فعالیت در فضای مجازی برای آنان درآمدزا نبوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: تعطیلی کلاسهای آموزش و فعالیتهای هنری برای این مجموعه خسارتبار بوده لذا باید خسارتهای وارده بر فعالان این حوزه جبران شود.

وی گفت: البته تولید و ارئه هنر فاخر و ناب در هر شرایطی برای هنرمندان و فعالان این حوزه در مشهد یک هدف ثابت بوده و بسیار بااهمیت است.

مروارید افزود: بر همین اساس استادان و پیشکسوتان خراسانی و مشهدی عرصه هنر همچنان در تلاش هستند تا با حضور در کارگاهها و کلاسهای آموزشی تجارب خود را به نسل جوان منتقل کنند. 

وی همچنین بر لزوم و اهمیت حمایت از هنرمندان پیشکسوت تاکید و بیان کرد: گرچه از آغاز بحران کرونا تاکنون سعی شده برای اجرای پروتکلهای بهداشتی "در خانه ماندن" به عنوان یک اصل ضروری اجرا شود اما در طول این مدت با توجه ویژه به هنرمندان پیشکسوت به صورت تلفنی احوالپرس و جویای وضعیت آنها بوده‌ایم تا اگر دچار مشکلی هستند به کمک آنان بشتابیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: معاونتهای تخصصی این اداره‌کل در ایام تعطیلات اجباری اخیر بطور مستمر پیگیر وضعیت و شرایط اصحاب فرهنگ، هنر و پیشکسوتان قرآنی در سطح این استان بوده و هستند.  

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.