پس از آن که ترامپ با پست توئیتری خود از خشونت در شهر بحران زده مینیاپولیس دفاع کرد، توئیتر پست وی را محدود کرد، اما فیس بوک به علت عدم برخورد مشابه مجبور به ارائه توضیح شد.

دلیل عقب نشینی زاکربرگ در برابر قلدری ترامپ

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دیجیتال ترندز، بسیاری از کاربران فیس‌بوک از مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت که کنترل اینستاگرام را هم بر عهده دارد، انتقاد کرده اند که چرا مطالب مروج خشونت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را پاک یا بلوکه نمی‌کند.

ترامپ در یکی از پست‌های توئیتری خود خواستار برخورد تند با معترضان به قتل یک سیاه پوست توسط پلیس آمریکا شده بود و توئیتر این پست را به علت ترویج خشونت محدود کرد. فیس‌بوک و اینستاگرام این مطالب را محدود نکرده اند و همین مساله باعث حمله به زاکربرگ شد و او سرانجام با ارسال پستی در فیس‌بوک در این زمینه موضع گیری کرد.

زاکربرگ در مطلب خود اگر چه از پست ترامپ به طور ملایم انتقاد کرده، اما افزوده که این شرکت تصمیم گرفته تا پست یاد شده را حذف نکند، زیرا ارجاع ترامپ به گارد ملی به معنای هشداری در مورد اقدام دولت است.

وی نوشته است: ما فکر می‌کنیم مردم باید بدانند که دولت درصدد اعمال قدرت است. سیاست ما در مورد تحریک به خشونت، بحث در مورد استفاده دولت از خشونت را مجاز می‌داند. هر چند من فکر می‌کنم شرایط امروز سوالات مهمی را در مورد محدودیت‌های بالقوه بحث در این مورد پیش خواهد آورد. در نهایت ما به این جمع بندی رسیدیم که پست ترامپ سیاست‌های فیس‌بوک را نقض نکرده و مهم است که مردم آن را ببینند.

پیش از این خبرهایی در مورد درخواست برخی کارکنان فیس‌بوک از زاکربرگ برای حذف پست جنجالی ترامپ منتشر شده بود. به گفته یکی از کارکنان فیس‌بوک شکست این شرکت در این زمینه باعث خواهد شد تا تاریخ قضاوت مهربانانه ای در مورد فیس‌بوک نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.