روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی در خصوص روند اصلاح اساسنامه و ادامه تعامل نزدیک با فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مسیر ارائه کرد.

روند تعامل با فیفا و AFC همچنان ادامه خواهد داشت

توضیحات فدراسیون فوتبال درباره نامه فیفا و روند اصلاح اساسنامه

قدس آنلاین: سایت فدراسیون فوتبال درباره نامه فیفا و روند اصلاح اساسنامه نوشت: لازم است به برخی موارد پیرامون موضوعات مطرح شده در این خصوص اشاره شود.

۱ - پیرو مصوبه مورخ ۱۸ فروردین ۹۹ هیات رییسه محترم فدراسیون فوتبال و با عنایت به درخواست فدراسیون جهانی فوتبال، پیش از مهلت قانونی جدول زمانبندی پیشنهادی و مشروح مراحل انجام اصلاح و تصویب اساسنامه همچنین مقررات انتخاباتی و برگزاری مجمع از سوی فدراسیون فوتبال به فیفا ارسال شد.

در ادامه نشست بعدی اعضای هیات رییسه فدراسیون روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شد و با توجه به پیشنهادات واصله از اعضای مجمع درباره اساسنامه و همچنین بر اساس الزامات فیفا با و عنایت به قوانین داخلی کشورمان موارد به فیفا ارسال شد تا نظرات مشورتی فیفا اخذ شود.

۲ - در این موارد شفاف‌سازی لازم بارها از سوی فدراسیون فوتبال صورت گرفت. به طور مثال، در مصاحبه مورخ ۳۱ فروردین دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال در این باره آمده است:

با توجه به توصیه و تأکید فیفا روی اصلاح اساسنامه که سال گذشته به فدراسیون اعلام شد، در چند مرحله باید این موضوع را پیگیری کنیم. ابتدا باید پیش نویس اساسنامه را تدوین کنیم و بر همین اساس نظرات اصلاحی اعضای مجمع را نسبت به اساسنامه مصوب سال ۹۰ خواستیم. اعضای مجمع تا چهارشنبه ۲۷ فروردین فرصت داشتند نظراتشان را به ما ارائه بدهند. کمیته حقوقی و تدوین مقررات هم کار خود را شروع کرده و پس از تهیه پیش نویس اساسنامه، آن را به هیات رئیسه فدراسیون ارائه و متعاقب این موضوع، پیش نویس را برای فیفا و AFC هم ارسال می‌کنیم تا با توجه به اینکه مرجع بالادستی ما است، نظر خود را اعلام کند. با توجه به این رفت و آمدها در نهایت اساسنامه باید در مجمع با حضور خود اعضا مصوب شود.

۳- روشن است که مراحل مربوطه درباره سیر اصلاح اساسنامه مکاتبات پی در پی و مذاکرات گسترده‌ای را بین فدراسیون فوتبال و فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه داشته و خواهد داشت.

همانطور که انتظار می رفت نخستین پاسخ رسمی فیفا جهت اعلام نظر پیرامون متن پیش نویس در روز جمعه نهم خرداد دریافت و موارد اصلاحی مورد نظر در اختیار کمیته تدوین مقررات قرار گرفته است. این روند متداول تعامل فدراسیون و فیفا و AFC در مسیر اصلاح اساسنامه همچنان تا رسیدن به متن نهایی ادامه خواهد داشت و با تبادل مواد قانونی و بخش های مختلف اساسنامه فرآیند مربوطه تا رسیدن به نتیجه دنبال می شود.

۴- لازم به توضیح است که انتشار برخی شایعات و گمانه زنی‌ها در خصوص لحن تهدید آمیز مکاتبات فیفا با فدراسیون فوتبال ایران یا وارد آوردن ۸۰ ایراد به پیش نویس ارسال شده منطبق با واقعیت نبوده و اینگونه اخبار غیر مستند و غیر اخلاق حرفه‌ای کمکی به روند قانونی اصلاح اساسنامه خصوصا در همکاری FiFA و AFC نخواهد کرد.

۵- فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران طبق تکلیف قانونی خود نسبت به پیگیری و تکمیل فرآیند اصلاح اساسنامه در تعامل با نهادهای بالادستی اقدام می‌کند و قطعاً روند تصویب اساسنامه در مجمع محترم و سایر مراحل قانونی لازم در داخل کشور دنبال خواهد شد.

بدیهی است اهالی ورزش و رسانه های گروهی باید با تعامل هر چه بیشتر در ادامه مسیر پیش رو یار خاطر باشند. ان‌شاءالله.

 فدراسیون جهانی فوتبال پس از دریافت پیش نویس اساسنامه فدراسیون و بررسی توسط کمیته تدوین مقررات این نهاد، ایرادهای خود را به فدراسیون فوتبال اعلام کرده و خواستار رسیدگی مجدد در اسرع وقت شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.