سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با وجود پیگیری‌های زیادی که از مراجع مختلف داشتیم، هنوز برخی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی و اداره‌کنندگان تاسیسات گردشگری مانند هتل‌ها تسویه حساب انجام نداده‌اند.

برخی ایرلاین‌های خارجی هنوز بدهی خود را تسویه نکرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، مجید فرقانی در خصوص بازگشایی مجدد دفاتر خدمات مسافرتی استان اظهار کرد: بازگشایی دفاتر خدمات مسافرتی در استان تقریبا انجام شده و اکثر آن‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. همچنین تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی برای مسیرهای داخلی مانند تورهای شمال، کیش و ... برنامه‌ریزی‌های محدودی نیز کرده‌اند، اما مشکل اساسی در حال حاضر عدم استقبال مسافران از خدمات سفر است.
وی افزود: دلایل عدم استقبال نیز این است که هنوز مردم به لحاظ روانی آمادگی کافی برای سفر را ندارند، از لحاظ اقتصادی نیز مردم در چند ماه گذشته هزینه‌هایی را متحمل شدند. چرا که مجبور بودند با توجه به تعطیل بودن کسب‌وکارهایشان هزینه‌هایی را انجام دهند و حال باید زمانی داشته باشند که مقداری بازیابی شوند تا وضعیت مالی‌شان عادی شود و بتوانند برای سفر نیز برنامه‌ریزی کنند
سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص تغییر هزینه‌های پرواز خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت پروازها مناسب است و باید گفت گران نشده؛ بلکه ارزان هم شده است.
فرقانی پیرامون آخرین خسارات وارد شده به دفاتر خدمات مسافرتی استان گفت: آخرین آمار از خسارات وارد شده به تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی استان چیزی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شد؛ البته ممکن است از آخرین بررسی‌های انجام شده آمارها کمی تغییر کرده باشد، چرا که در این مدت هزینه‌ها افزایش پیدا کرده و این در صورتی است که درآمدی نیز وجود نداشته است.
وی در خصوص ادامه وضعیت عودت وجوه پرداختی خدمات سفر توسط آژانس‌ها به مردم و نیز بدهی ایرلاین‌ها بابت این خدمات عنوان کرد: برخی هنوز درگیر عودت وجوه پرداختی خود هستند، چرا که هنوز برخی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی و اداره‌کنندگان تاسیسات گردشگری مانند هتل‌ها با وجود پیگیری‌های زیادی که از مراجع مختلف داشتیم، تسویه حساب خود را انجام نداده‌اند.
سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی یادآور شد: همان‌طور که از ابتدای شیوع کرونا نیز مطرح شد، تسویه حساب‌ها صورت خواهد گرفت؛ اما باید کمی بیشتر صبر کرد تا شرایط مقداری عادی‌تر شده و به روال عادی خود بازگردد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.