مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: در خراسان رضوی به کمک سامانه "سخا" کمک های خیران تقریبا به شکل عادلانه ای در حال انجام است و تقریبا همه نیازمندان به یک میزان کمک های مردمی دریافت می کنند.

توزیع کمک ها با "سخا"  عادلانه تر شده است

حبیب الله آسوده در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: به منظور شناسایی و مدیریت پروسه خدمت رسانی به افراد نیازمند، سامانه "سخا" که برگرفته از کلمات خیر و احسان است در خراسان رضوی ایجاد و بهره برداری رسیده است. در این سامانه گروه هایی که داوطلب کمک های مومنانه و انسان دوستانه به افراد نیازمند و صدمه دیده از شیوع کرونا هستند مشخصات افراد مورد نظر خود را در ثبت کنند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب از ناهماهنگی های موجود در کار کاسته شده و افرادی که کمک ها را دریافت کرده اند مشخص می شوند تا کمک های بعدی خیرین تحویل نیازمندانی که هنوز کالایی دریفات ننموده اند، شود.

وی تصریح کرد: این سامانه در خراسان رضوی تولید شده است اما به دلیل کاربردی بودن و انجام یکسری تغییرات در آن، اکنون ملی شده و با پشتیبانی وزارت ارتباطات در سطح کشور از آن بهره برداری می شود.

وی با اشاره به اینکه تا امروز مشخصات نزدیک به ۲۷۰ هزار خانواده نیازمند در سامانه ثبت شده است بیان داشت: میزان خدمات ارائه شده به آنها یا زمان خدمت رسانی به این خانواده ها در روزهای آتی کاملا مشخص است. در این سامانه می توان به خوبی از عدم مدیریت در کمک های خیرخواهانه جلوگیری نمود و تلاش کرد که به تمام افراد نیازمند به یک اندازه و در حجمی ثابت کمک رسانی شود.

آسوده اظهار کرد: در خراسان رضوی به کمک سامانه سخا کمک های خیران تقریبا به شکل عادلانه ای در حال انجام است و تقریبا همه نیازمندان به یک میزان کمک های مردمی را دریافت می کنند. حجم کمک های انجام شده به افراد نیازمند تنها با وارد کردن کد ملی سرپرست خانواده قابل مشاهده است.

وی مطرح کرد: گروه های مردمی و همچنین دیگر نهادها و سازمانها می توانند به سامانه مراجعه کرده و ابتدا مشخصات خود را وارد و با تایید کمیته امداد امام خمینی(ره) کد کاربری دریافت نمایند. سپس می توانند با این کد کاربری کمک های خیرخواهانه خود و افراد مورد نظر را ثبت کنند تا این کمک ها به بهترین نحو ممکن مدیریت شود.

وی افزود: زمانی که کد ملی نیازمند توسط شخصی که کد کاربری اخذ نموده است، در سامانه ثبت شود، سیستم میزان کمک هایی که تاکنون به آن فرد نیازمند و خانواده او اهدا شده است را مشخص کرده و شخص خیر می تواند تصمیم بگیرد که کمک ها را به همان فرد اهدا کند یا افراد دیگری را در نظر بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان میزان کمک های مردمی و همچنین سازمان ها واماکن دولتی و خصوصی رونق بسیار بیشتری داشت. شاید دلیل آن توصیه های موکد دین در مورد رسیدگی به وضع نیازمندان و حال و هوای رمضان و همچنین صحیت مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات بود.

وی اضافه کرد: اما پس از ماه مبارک روند کمک های مردمی کاهش یافته و قابل مقایسه با ماه رمضان نیست. بازگشایی برخی از کسب و کارها و بازگشت تقریبی اوضاع به روال قبل از کرونا نباید عواملی باشند که خیران و نیکوکاران را از وضعیت نیازمندان غافل کنند.

وی با ذکر این موضوع که کمک رسانی ها به نیازمندان قطع نشده است و کماکان شاهد کمک های مومنانه و انسان دوستانه خراسان رضوی ها هستیم خاطرنشان کرد: تاکنون کمیته امداد امام خمینی(ره) با همکاری مراکز نیکوکاری حدود ۱۷۰ هزار بسته غذایی که هر کدام ارزش تقریبی ۲۰۰ هزار تومانی دارد به محرومان و نیازمندان اهدا کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.