در شرایطی که مینیاپولیس از قتل جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی همچنان ملتهب است، شوک و نارضایتی در آفریقا افزایش یافته و برخی از سفارتخانه‌های آمریکا در این قاره در اقدامی بی‌سابقه بیانیه‌های انتقادی صادر کرده و تاکید کرده‌اند هیچکس فراتر از قانون نیست.

واکنش سفارت‌های آمریکا در آفریقا به قتل جورج فلوید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بیانیه‌های در شرایطی منتشر می‌شود که جمعه موسی فکی محمد، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا "قتل" جورج فلوید را محکوم کرده و گفت این نهاد "رویکردهای تبعیض‌آمیز ادامه‌دار علیه شهروندان سیاه‌پوست در آمریکا را محکوم می‌کند."

جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی بود که دوشنبه پیش بر اثر خشونت پلیس آمریکا در مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا جان داد. قتل او موجی از اعتراضات مردمی را در سراسر ایالات متحده به جریان انداخته است و سیاه‌پوستان به شدت از عملکرد نیروهای پلیس ناراضی هستند و اصلا شک دارند که اوضاع روزی اصلاح شود.

بسیاری از دیپلمات‌های آمریکایی که نگران وجهه کشورشان در قاره آفریقا هستند، برای کنترل اوضاع پیش‌قدم شدند.

مایک همر، سفیر آمریکا در کنگو در پیامی توییتری نوشت:‌ عمیقا از مرگ تاسف‌بار جورج فلوید در مینیاپولیس ناراحت شدم. وزارت دادگستری تحقیقات جنایی جامع را به عنوان اولویت اصلی انجام می‌دهد. نیروهای امنیتی سراسر جهان باید پاسخگوی رفتارشان باشند. هیچکس فراتر از قانون نیست.

سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و اوگاندا هم بیانیه‌های مشابهی داشتند. در همین حال سفارت‌های آمریکا در تانزانیا و کنیا یک بیانیه مشترک از دفتر وزارت دادگستری آمریکا درباره این تحقیقات را منتشر کردند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.