گیلان - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا گفت: کیفیت خوب چوب درختان توسکا موجب شده که قاچاق چوب این درختان همواره مورد طمع قاچاقچیان باشد.

کیفیت خوب چوب درختان توسکا مورد طمع قاچاقچیان

به گزارش قدس آنلاین به نقل روابط عمومی محیط زیست گیلان ،علی اصغر آزاد با بیان اینکه قاچاقچیان با دستگاه خودروی نیسان چوب های درختان جنگلی توسکا در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم شهرستان صومعه‌سرا را قاچاق می کنند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین مورد قاچاق چوب در این منطقه جنگلی کشف و ضبط شده است.

وی افزود: در جریان گشت و کنترل مشترک مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا و نیروی انتظامی پاسگاه کسما در محدوده منطقه حفاظت شده سیاه کشیم، یک دستگاه خودروی نیسان که حامل بیش از  یک تن چوب قاچاق از نوع درختان جنگلی توسکا بود، کشف و ضبط شد.

 آزاد خاطرنشان کرد: با هماهنگی دادستان، چوب های مکشوفه به همراه خودرو نیسان و یک دستگاه اره موتوری، تحویل پاسگاه انتظامی شده و پرونده این تخلف جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی به ویژه در مناطق تحت مدیریت مراتب را به اداره محیط زیست و یا پاسگاه‌های محیط‌بانی گزارش کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا اظهار کرد: اگر چه رویه برخورد با قاچاقیان چوب اخیرا روند بهتری دارد و ترس متخلفین از برخورد قانونی بیشتر شده است، اما باز هم لازم است قوانین سخت گیرانه تری تصویب شود.    

وی گفت: قاچاق بی رویه این درختان موجب می شود که به محیط زیست منطقه آسیب جدی وارد شود و علاوه براینکه زندگی پرندگان و گونه های دیگر جانوری را تهدید می کند، موجب می شود به جمعیت گیاهی این منطقه نیز صدمات جبران ناپذیری وارد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.