یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد مدیریت خانواده را به عنوان زیربنایی ترین مدیریت دانست وگفت: با توجه به تعداد بالای پرونده های خانوادگی در شهرستان بافق تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در این شهر ضرورت دارد.

 بنیاد صیانت از خانواده در شهرستان بافق تشکیل می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ،غلامعلی دهشیری درمراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان بافق اظهارداشت : نیمی از پرونده های کیفری و حقوقی شهرستان بافق مرتبط با موضوع  و امور خانواده است و اگر خانواده مدیریت شود، بسیاری از آسیب های اجتماعی حل می شود .

وی از جوانان پشت خط اردواج به عنوان یکی دیگر از آسیب های جدی حوزه خانواده یاد کرد و افزود: باید همه نهادها با توجه به مسئولیت خطیرخود در حوزه خانواده زمینه لازم را جهت تسهیل ازدواج جوانان فراهم کنند.

دهشیری تصریح کرد: دولت همه توان و اقتدار خود را از مردم می گیرد اقتضا دارد این توان را در جهت رفاه مردم و خدمت به انها مصروف سازد. حاکمیت وظیفه دارد امنیت، عدالت و اسباب رفاه و زمینه های تعالی و فلاح را برای مردم و جامعه فراهم آورد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: دستگاه قضایی با نگاه احقاق حق و اجرای عدالت و ابطال باطل و مبارزه باظلم و بی عدالتی ایجاد شده تا مستقل و قاطع و استوار عدالت را اجرا کند و به عنوان پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی وظایفی بر عهده دارد که مهمترین آن تحقق عدالت در جامعه به عنوان بخشی موثر از حاکمیت است.

وی افزود: با حضور آیت الله رئیسی در مدیریت جهادی قوه قضائیه انگیزه و همت مضاعفی در کارکنان آن ایجاد شد که  رسیدگی به بیش از ده هزار پرونده و کاهش پرونده های مسن و معوق در ۵ ماهه گذشته در استان یزد گواهی بر این ادعا است.

دهشیری با تقدیر از کادر درمان و  نیروهای مسلح در مقابله با ویروس کرونا گفت: ملت ایران با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و شرکت گسترده در رزمایش مومنانه برگ زرین و افتخار دیگری را در تاریخ این کشور به ثبت رساندند.

این مسئول قضایی استان با اشاره به مشکلات حوزه قضائی شهرستان بافق تصریح کرد: یکی از مشکلات حوزه قضایی این شهرستان بحث فضای مجازی است که برخی افراد با اغراض و مقاصدی دست به قلم می‌شوند و فضا سازی می کنند در حالی واقعیت چنین نیست و هیچ نفعی نیز برای مردم ندارد و آرامش روانی جامعه را ممکن است مخدوش کند که رفتار این عده فعالین مجازی زیبنده شهرستان نیست.

وی با اشاره به مسائل پسا کرونا در حوزه کارگری افزود: به رییس دادگستری پیشنهاد داده شد بررسی کند در صورت نیاز، شورای حل اختلاف صلحی ویژه کارگری در این شهرستان که از نیروی غنی کارگری برخوردار است دایر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.