خوزستان_ استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه باید در هفته دولت جشن آبرسانی به تمامی روستاهای اهواز برپا شود، تصریح کرد: مشکل فاز اول آب روستای غزانیه طی چند روز آینده رفع خواهد شد و ۶ کیلومتر فاز دوم آن نیز تا یک ماه آینده انجام می شود، مشکل مسیر باقی مانده نیز حل خواهد شد.

پایان بی آبی روستاهای اهواز در هفته دولت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه پیگیری مصوبات هیأت دولت در استان با اشاره به فعال بودن تخصیص اعتبار از محل صندق توسعه ملی، اظهار کرد: برای حل مشکل حوزه فاضلاب اهواز به دستور مقام معظم رهبری تخصیص ۵۰ میلیون یورو برای امسال مصوب شده است.

وی با تأکید بر تخصیص اعتبار از منابع مختلف، افزود: در حوزه مقابله با ریزگردها قرار بود ۱۰۰ هزار هکتار را در سه سال نخست مدیریت کنیم که این امر محقق شده است و در حال حاضر ۳۳ هزار هکتار از کانون های ریزگرد استان کشت، حدود ۸ هزار هکتار مرطوب سازی و ۱۰۰ هزار هکتار بصورت مدیریت چَرا کنترل شده است.

شریعتی با بیان اینکه در آبرسانی به روستاها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است اظهار کرد: دولت سال اول وقوع ریزگرد ها ۱۵۰ میلیارد تومان و سال دوم ۱۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها اعتبار تخصیص داد اما همچنان با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه باید در هفته دولت جشن آبرسانی به تمامی روستاهای اهواز برپا شود، تصریح کرد: مشکل فاز اول آب روستای غزانیه طی چند روز آینده رفع خواهد شد و ۶ کیلومتر فاز دوم آن نیز تا یک ماه آینده انجام می شود، مشکل مسیر باقی مانده نیز حل خواهد شد.

وی در ادامه به حل مشکل آب ۲۴ کیلومتری روستای شابهار از رامشیر و یک کیلومتری روستای سودان، ادامه داد: سازه های لازم برای مشکل ۱۷ روستای قلعه سحر با اعتبار تخصیص یافته از حوزه نفت در حال حل شدن است و مشکل آب ۷ روستای حاشیه دز نیز رفع می شود.

استاندار خوزستان تأکید کرد: با آبرسانی این ۲۴ روستای قلعه سحر و حاشیه دز، تمامی روستاهای اهواز از آب برخوردار می شوند و پس از آن بالا بردن کیفیت آب را در برنامه ریزی و اقدام قرار می دهیم.

شریعتی اذعان کرد: برای آب اهواز اقداماتی انجام شده اما لزوم انجام اقدامات ویژه در تصفیه خانه و فیلترهای آن حس می شود.

استاندار خوزستان در پایان اظهار کرد: با توجه به پیش بینی تابستان گرم برای امسال گرم، با توجه به گزارش های ارائه شده از سوی برق منطقه ای استان در صورت نیاز در خصوص ساعات کار ادارات تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.