هنوز نتیجه گران‌فروشی صورت گرفته از سوی عامل فروش یک برند چای در تعزیرات حکومتی مشخص نشده که این بار مشخص شد گران‌فروشی ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی با دستور مدیران شرکت مذکور صورت گرفته که باز هم کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی گزارش این تخلف عظیم را تنظیم و پرونده تخلفات این برند را سنگین‌تر کردند.

گران‌فروشی ۳میلیارد تومانی چای در مشهد لو رفت

قدس آنلاین: ۱۹ بهمن ماه سال گذشته بود که ماجرای یک اقدام سودجویانه را در روزنامه قدس با عنوان «شهادت کذب برای فراری دادن تاجر چای از اعمال قانون!» را رسانه‌ای کردیم. در تشریح آن خبر هم اشاره شد که کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت استان حین رصد بازار پی بردند یک تاجر چای که همزمان عامل فروش یک برند شناخته شده هم بود، ‌تنها هر کیلو چای وارد شده با ارز دولتی را حدود ۶۲هزارتومان در بازار به فروش رسانده و برای قانونی جلوه دادن ماجرا روی بسته‌بندی‌ها هم قیمت غیرقانونی درج کرده بود. ردزنی‌های دقیق و موشکافانه تیم کارشناسی معاونت بازرسی صمت این حقیقت را هم برملا کرد که فرد متخلف پس از واردات محموله چای به کشور به جای عرضه آن با نرخ منطقی و رعایت درصد سود قانونی، تمامی بار را به یکی از شهرهای استان خراسان‌رضوی منتقل و در محلی که واحد تجاری‌اش بود، بسته‌بندی و هر کیلوگرم را چند ده‌هزار تومان گران‌تر قیمت‌گذاری و پس از آن راهی بازار کرده است.

از سوی دیگر و در حین جمع‌بندی تحقیقات کارشناسان مشخص شد واردکننده در آخرین مرحله حدود یک‌هزار کارتن چای به وزن حدودی ۱۰ ‌تن را وارد کشور کرده و به همین شیوه گران‌فروشی را رقم زده است.

در حالی که فرد متخلف راه فراری نداشت، در اقدامی عجیب چهار نفر را اجیر کرد تا با مراجعه به سازمان صمت به کارشناس پرونده بگویند بار را با قیمت قانونی از متخلف خریده و در بازار فروخته‌اند. در ازای این کار به آن‌ها وعده داده شده بود در خریدهای بعد تخفیف‌های خوبی به این شاهدان دروغین داده خواهد شد، اما همه‌چیز با چند سؤال لو رفت و پرونده ۲۷۱ میلیون تومانی گران‌فروشی برای فرد خاطی تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

**تحقیقات جدید و گران‌فروشی چند میلیاردی

هنوز خروجی رسیدگی به پرونده گران‌فروشی در تعزیرات حکومتی پس از حدود چهار ماه نامشخص است که باز هم اطلاعات میدانی کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی، از جریان داشتن تخلفی دیگر در بازار چای توسط متخلف پرونده شاهدان دروغین حکایت داشت.

از همین رو برای دومین بار تیمی از کارشناسان زبده معاونت بازرسی سازمان صمت استان با دستور مهدی مقدسی؛ کارشناس مسئول این معاونت روی ماجرا متمرکز شدند.

جمع‌آوری مستندات گمرکی به این واقعیت اشاره داشت که بازهم رد پای گران‌فروشی چای‌هایی که با ارز دولتی(۴هزارو ۲۰۰ تومانی) وارد کشور شده، در ماجرا دیده می‌شود.

برای بار دوم عامل فروش این برند شناخته شده به سازمان صمت خراسان‌رضوی فراخوانده شد و موضوع مورد تحقیق و واکاوی قرار گرفت و کار به جای رسید که مشخص شد این بار تخلف از جای دیگری آب می‌خورد و فرد مذکور با دستور برند شناخته شده که در تهران قرار مستقر است، دست به گران‌فروشی میلیاردی زده و در این زمینه پس از وارد کردن محموله عظیم چای کله‌مورچه(سی تی سی) و تبدیل آن به بسته‌بندی‌های ۴۵۰ گرمی، اقدام‌های غیرقانونی خود را رقم زده‌اند.

از همین رو، پس از بررسی‌های دقیق‌تر روشن شد این برند ۳میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سود نامشروع کسب و به نوعی جیب مردم شهر را خالی کرده است که در ادامه پرونده این تخلف هم تنظیم و در مسیر ارسال به تعزیرات حکومتی استان قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.