۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 706530

یک خبر داغ، یک ماجرای عشقی، نام دختر نوجوانی که به دست پدر، آن هم به فجیع‌ترین شکل کشته شده و... همه این‌ها آن قدر جاذبه خبری و هیجانی دارد که می‌تواند یکباره در فضای مجازی و رسانه‌ای گردباد به راه بیندازد.

قدس آنلاین: یک خبر داغ، یک ماجرای عشقی، نام دختر نوجوانی که به دست پدر، آن هم به فجیع‌ترین شکل کشته شده و... همه این‌ها آن قدر جاذبه خبری و هیجانی دارد که می‌تواند یکباره در فضای مجازی و رسانه‌ای گردباد به راه بیندازد. جوری که آقای مسئول ارشدی که تا دیروز با ازدواج دختران در این سن و سال مخالف بود و کودک همسری را نکوهش می‌کرد، امروز در دفاع از عشقی که منجر به جنایت شده، به میدان آمده و در توییتر به همه چیز و همه کس حمله می‌کند!

آیا همه ماجرا همین است؟ آیا توفانی که در اینستاگرام، توییتر و... راه افتاده تنها به خاطر دفاع از حق و حقوق دختران در عاشق شدن و رابطه با دوست پسرشان است؟

نفتکش‌های ایرانی یکی پس از دیگری به ونزوئلا می‌رسند، طلای ونزوئلایی‌ها به ایران می‌رسد، مجلس جدید تشکیل شده و آدم‌های جدیدی پا به عرصه گذاشته‌اند، خبرهای ریز و درشت، فضای خبری را پرکرده‌اند، در کشور ۸۰ میلیونی ایران هر از چندی حوادث دردناکی از این دست اتفاق می‌افتد اما از میان همه این‌ها، چرا فقط ماجرای تأسفبار «رومینا» ترند می‌شود و آتش خبری‌اش خاموش نمی‌شود؟

خیلی از ما به چه حقی به خودمان اجازه می‌دهیم به بهانه دلسوزی و تأسف و... بدون کمترین اطلاعاتی از واقعیت‌های پشت پرده ماجرا درباره همه ابعاد حقوقی، انسانی، خانوادگی و اجتماعی آن صحبت کنیم؟

چرا اغلب مطالب و پست‌های منتشر شده روزهای اخیر فقط و فقط «پدری» و «غیرت» را هدف قرار داده و نکوهش می‌کنند؟ چرا کمتر کسی به عواقب رابطه غیرمتعارف با نامحرم اشاره می‌کند؟ نه اینکه از جهل و تعصب بیجایی که برخی‌ها اسمش را غیرت می‌گذارند یا از پدری که با داس، سردخترش را بریده است دفاع کنیم، اما به آن‌هایی که در این چند روز با تحلیل‌های داغ و البته پر از پیاز داغ و سوزناک، فضای رسانه‌ای را روی سرشان گذاشته‌اند و همه چیز و همه کس را متهم می‌کنند می‌گوییم در همه دنیا قتل‌های خانوادگی، پدرکشی و فرزندکشی هست، بروید آمار جهانی را در این زمینه نگاه کنید و بعد با اطلاع و توجه به همه جوانب یک ماجرا، تحلیل و تجویز بنویسید.

پدری که فرزندش را می‌کشد حتماً مشکل جدی اخلاقی یا روانی دارد. قاضی و یا هر مقام دیگری اگر به التماس «رومینا» توجه نکرده و او را به آغوش خطر فرستاده، باید مؤاخذه جدی شود. واضح است که باید این پرونده دقیق و درست بررسی شود. بدیهی است که فرزندکشی با هر انگیزه‌ای، نکوهیده و زشت است. در این‌ها کسی شکی ندارد و مخالف هم نیست اما یادمان باشد این بازی اینستاگرامی، توییتری و رسانه‌ای که امروز برخی‌ها راه انداخته‌اند، در موارد مشابه بارها اتفاق افتاده و هر بار هم متأسفانه مدیران فرهنگی و رسانه‌ای ما رکب خورده‌اند!

درود بر همه عزیزان همیشه در صحنه اینستاگرام، تلگرام و غیره...

درود بر هشتگ‌های همیشه پیروز!

اما لطفاً حوصله کنید و فراموش نکنید که غیزانیه با رومینا خیلی فرق می‌کند. یک مطالبه اجتماعی با یک پرونده خاص خانوادگی خیلی فرق می‌کند.

خدا رومینا و پدرش را بیامرزد که ان‌شاءالله به یاری توییت‌ها و هشتگ‌ها به زودی اعدام خواهد شد! خدا ما و شما را هم بیامرزد!

ولی این رفتارها بوی خیر نمی‌دهند. درست وقتی سومین نفتکش ایرانی به آب‌های ونزوئلا می‌رسید، «من و تو» داشت با آب و تاب از به آتش کشیده شدن خواهری به دست برادرش خبر می‌داد... آماده باشید که از هشتگ‌ها جا نمانید... خدا قوت دلاور، خسته نباشی پهلوان!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.