رئیس اتحادیه عکاسان، فیلمبرداران و تولیدکنندگان عکس مشهد گفت: از اسفند ماه تاکنون ۱۴۰ تا ۱۵۰ مورد ابطال پروانه در آتلیه‌ها و عکاسی‌های اطراف حرم داشتیم که ۹۰ مورد مربوط به آتلیه و ۵۰ تا ۶۰ مورد مربوط به عکاسی‌های اطراف حرم بوده است.

ابطال حدود ۱۵۰ پروانه در آتلیه‌ها و عکاسی‌های اطراف حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی دائمی  در خصوص مشکلات فیلمبرداران و عکاسان در اثر شیوع کرونا، اظهار کرد: ما به ستاد کرونای تهران و مشهد، استاندار و فرماندار نامه دادیم که صنف ما آسیب‌دیده است، زیرا از ۱۵ اسفند با تعطیلی تالارها به طور کامل تعطیل بودیم.

وی با بیان اینکه ما ۷۵۰ آتلیه در مشهد داریم، عنوان کرد: آتلیه‌های ما در ماه محرم کاری نداشتند، اما در مهم‌ترین ماه‌ها از جمله رجب و شعبان که وقت کار بود، برای مجالس سفارش گرفته بودند که با شیوع کرونا به کشور عملا تعطیل شدند و همه یا زمان مجالس خود را تغییر دادند یا بیعانه‌های خود را پس گرفتند. آتلیه‌ها نیز بیعانه‌ها را گرفته و خرج کرده بودند که این مشکلاتی را ایجاد کرد و اکنون نیز ادامه دارد. ما رعایت حال مردم را کردیم و به همکاران گفتیم که با مردم راه بیایند تا مشکلی پیش نیاید.

دائمی بیان کرد: ما رسته دیگری از جمله عکاسان اطراف حرم نیز داریم که ۴۵۰ واحد هستند و هیچ‌گاه مشکلی در رابطه با آنها نداشتیم، اما آنها نیز به دلیل تعطیل بودن حرم، تا چند روز پیش تعطیل بودند و در حال حاضر نیز مراجعه خاصی ندارند. این واحدهای ما اجاره‌های سرسام‌آور سالیانه ۱۶۰ میلیون دارند.

رئیس اتحادیه عکاسان، فیلمبرداران و تولیدکنندگان عکس مشهد با اشاره به اینکه بررسی صنف‌های آسیب‌دیده کارشناسی شده نبود، تصریح کرد: آجیل‌فروشان و شیرینی‌فروشی‌ها را در رسته صنوف آسیب‌دیده قرار دادند، در حالی که ایام عید فروش داشتند، مشتری رفت و آمد داشت و بعد نیز مغازه‌هایشان باز بود، اما صنف ما با این شرایط و اجاره‌ها جزو صنوف آسیب‌دیده قرار نگرفت و شامل تسهیلات کرونایی نشد که مشکل بزرگی بود.

وی افزود: ما جزو مشاغلی بودیم که عملا فعالیتی نداشتیم، اگر به ما هم تسهیلات وام تعلق می‌گرفت، واحدهای ما می‌توانستند خود را حفظ کنند و نصف حقوق را به پرسنل بدهند تا بیکار نشوند که این اتفاق نیفتاد. اکنون درخواست داریم همان‌طور که رستوران‌ها باز شده، به تالارها و باغ‌تالارها که در فضای باز است، اجازه بازگشایی دهند، زیرا واحدهای ما به آنها وابسته هستند و تا زمانی که آنها مجلس نداشته باشند، واحدهای ما نیز نمی‌توانند فعالیت کنند.

دائمی اضافه کرد: نامه نوشتیم و با رئیس اماکن نیز صحبت کردیم. اگر این کار اتفاق نیفتد، مجالس را در خانه‌ها و باغ‌های شخصی می‌گیرند،  باید مجالس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری، در فضای باز و باغ‌تالارها برگزار شود. امید داریم مسئولان پیگیری کنند تا زودتر شرایط مناسب شود. واحدهای ما بیشتر از سه ماه نمی‌توانند دوام بیاورند. تنها صنف ما وابسته نیست، بلکه آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، گل‌فروشی‌ها، تشریفات و کرایه میز و صندلی نیز وابسته هستند و ضرر و زیان می‌کنند.

رئیس اتحادیه عکاسان، فیلمبرداران و تولیدکنندگان عکس مشهد با بیان اینکه از اسفند تاکنون ۱۴۰ تا ۱۵۰ مورد ابطال پروانه داشتیم، عنوان کرد: از این تعداد ابطالی، ۹۰ مورد مربوط به آتلیه و ۵۰ تا ۶۰ مورد مربوط به عکاسی‌های اطراف حرم بوده است. اجاره واحدهای ما بالا است و نمی‌توانند اجاره خود را بپردازند، تعداد زیادی نیز به عدم دریافت اجاره پایبند نبودند، همچنین ۳ تا ۴ نفر پرسنل دارند. با وجود اینکه اعلام شد تا برج سه نباید حکم تخلیه بگیرند، اما هفته قبل برای یکی از آتلیه‌ها حکم تخلیه گرفتند که اکنون این واحد با ۱۶ پرسنل مجبور به جمع‌آوری و تخلیه شده است. این مسائل موجب ضعیف شدن اتحادیه نیز می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.