مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: کلیه ایتام تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی حامی دارند و اما از ۴۳ هزار فرزند محسنین تنها ۱۳ هزار نفر حامی فعال دارند.

وجود ۴۳ هزار فرزند محسنین در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوده اظهار کرد:  ۲۴۳۶ حامی برای بچه‌های یتیم و محسنین در ماه رمضان جذب شد. درحال حاضر ۱۰ هزار یتیم شناسایی و تحت پوشش اداره کل کمیته امداد خراسان رضوی هستند که تمامی آنها حامی دارند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی عنوان کرد: سرانه پوشش ایتام، برای هر یتیم یا کودک محسنین از ۱۰ هزارتومان است که با توجه به شرایط اقتصادی این میزان سرانه کفاف و اثرگذاری در یتیم یا محسنین را ندارد؛ بنابراین به لحاظ بعد مادی و معنوی نیاز است برای هر کودک یتیم یا محسنین چند حامی وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ هزار حامی فعال برای کودکان یتیم و محسنین تحت پوشش کمیته امداد داریم که کمک‌های مالی و معنوی خود را به این کودکان ارائه می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه «بچه‌های محسنین، شامل کلیه فرزندان زیر ۱۸ سال خانواده‌های نیازمند هستند»، بیان کرد: ۴۳  هزار فرزند محسنین تحت پوشش کمیته امداد هستند که با فرزندان یتیم تحت پوشش حدود ۵۳ هزار نفر می‌شوند.

آسوده تصریح کرد: کلیه ایتام تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی حامی دارند و تنها ۱۳ هزار فرزند محسنین حامی فعال دارند.
وی تاکید کرد: هر فرد با حداقل ۱۰ هزارتومان می‌تواند حامی این فرزندان باشد. این امر به این خاطر است که فرد با حداقل درآمد و کمترین میزان توان اقتصادی بتواند حامی این فرزندان و مشارکت در امر خیر و نیکوکارانه داشته باشد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اشاره کرد: درخواست ما از نیکوکاران و خیرین جامعه این است که با وجود مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد، با حداقل ۱۰ هزارتومان در ماه حامی این فرزندان شوند. با این کار همدلی و مواسات در جامعه به خوبی شکل می‌گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.