بازگشایی مرزهای ریلی و جاده‌ای بین ایران و ترکمنستان با تمهیدات پیش‌بینی شده برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هفته آینده (۱۰ ژوئن) انجام خواهد شد.

زمان قطعی بازگشایی مرزهای ایران و ترکمنستان تعیین شد

به گزارش قدس آنلاین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان  گفت: زمان بازگشایی مرزهای ریلی و جاده‌ای ایران و ترکمنستان که به خاطر شیوع کرونا بسته است، طبق توافق اولیه ۱۲ خرداد ماه جاری تعیین شده بود که به دلیل انجام عملیات ضد عفونی برای عبور واگن‌های راه آهن و کامیون‌های حامل بار هفته آینده انجام خواهد شد.
غلامعباس ارباب خالص افزود: زمان بازگشایی مرزهای دو کشور بر اساس نشست ویدئو کنفرانسی دیروز کارگروه فنی مشترک متشکل از نمایندگان رسمی وزارتخانه‌های راه، بهداشت و درمان، کشاورزی، مرزبانی، گمرکات و امور خارجه دو کشور، روز ۲۱ خرداد ماه جاری تعیین شده است.
وی ادامه داد: در این نشست طرفین ضمن انجام مذاکرات کارشناسی مربوط به چگونگی بازگشایی مرزها و تبادل اطلاعات فنی و بهداشتی کریدورهای ایجاد شده ضد عفونی، پروتکل بهره‌برداری از این تاسیسات را به امضا رساندند. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: رایزنی‌های مستمر دیپلماتیک و سیاسی بطور روزانه برای بازگشایی مرزها با هدف ازسرگیری صادرات، ترانزیت و تبادل کالا با ترکمنستان و دیگر کشورهای منطقه طی هفته‌های اخیر با کشورهای ترکمنستان و ازبکستان در حال انجام است. 
وی افزود: همچنین در نشست وزرای راه و شهرسازی و مذاکرات روسای راه آهن ایران، ترکمنستان و ازبکستان مقرر شد معابر جاده‌ای و ریلی این کشورها با نصب تونل‌های ضد عفونی در دو طرف مرزها و با رعایت استانداردهای مشابه و همسان با یکدیگر ایجاد شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.