معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰۰ تن پیله تر از محل پرورش کرم ابریشم در این شهرستان تولید شود.

پیش‌بینی تولید ۵۰۰ تن پیله تر در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مجید جعفری در حاشیه بازدید از بزرگترین پروژه پرورش کرم ابریشم در شهرستان بینالود افزود: امسال ۱۲ هزار و ۱۲۹جعبه تخم نوغان بین نوغانداران استان به منظور پرورش کرم ابریشم توزیع شد.

وی با بیان اینکه این تعداد جعبه بین بیش از پنج هزار خانوار در استان توزیع شده است، ادامه داد: امسال با توجه به اینکه در سال جهش تولید قرار داریم رشد ۲۰ درصدی در توزیع تخم نوغان داشته‌ایم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال در تمامی ۲۹ شهرستان استان تخم نوغان توزیع شده است گفت: در شهرستان‌هایی مانند داورزن، صالح‌آباد، جوین و جغتای این اقدام برای نخستین بار انجام شد.

وی افزود: پارسال با ۱۰۰ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن ۱۰ هزار و هشت جعبه تخم نوغان در این استان توزیع شد.

جعفری ادامه داد: از هر جعبه تخم نوغان به صورت میانگین ۳۵ کیلو گرم پیله تر برداشت می‌شود که در صورت مساعد بودن شرایط امسال حدود ۵۰۰ تن پیله تر در استان تولید خواهد شد.

وی گفت: تامین برگ درخت توت از مشکلات تولید در این حوزه است.

بزرگترین واحد پرورش کرم ابریشم شهرستان بینالود با استفاده از ۴۵ جعبه تخم نوغان فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون در مراحل نهایی تولید پیله تر می‌باشد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.