به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی فراخوان جشنواره هنری «حَصان» در راستای نهادینه سازی پوشش عفیفانه زائرین منتشر شد.

فراخوان جشنواره «حَصان» منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی با همکاری موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، با هدف نهادینه سازی پوشش عفیفانه زائرین به عنوان یکی از آداب، برگزاری جشنواره حَصان را در قالب‌های طراحی پوستر و تولید موشن گرافیک برنامه‌ریزی کرده است.

تولید آثار هنری خلاقانه و الهام بخش با موضوع آداب زیارت و پوشش زائران، ارتقای سطح کیفی آثار مرتبط با موضوع جشنواره و تجلیل از هنرمندان متعهد و حمایت از آثار برگزیده در رشته‌ی موشن‌گرافی و طراحی پوستر را می توان از اهداف این جشنواره‌ی هنری، برشمرد.

فلسفه حجاب عفیفانه و شاخص‌های آن به عنوان یکی از آداب زیارت، حجاب قومیت‌ها (مناطق و اقوام داخل و خارج) و زیارت و آداب حضور عفیفانه در محضر امام رئوف(ع) محورهای جشنواره حَصان می‌باشد.

شرکت در جشنواره حَصان برای عموم طراحان حرفه‌ای، دانشجویان طراحی گرافیک، هنرمندان و سایر افرادی که تولید اثر می‌کنند بصورت فردی و گروهی فراهم است و از تولید و انتشار آثار برتر این جشنواره حمایت می‌شود.

مهلت دریافت آثار تا پایان خرداد ماه سال جاری است و داوری آثار از یکم تیرماه آغاز و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز در هفته عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند از طریق مراجعه به دبیرخانه این جشنواره به آدرس: مشهد مقدس، تقاطع بلوار توس و خیام، باغ اردوگاه خاتون و یا به صورت تماس با تلفن ۰۵۱۳۷۶۰۰۰۳۱ ثبت نام کنند و آثار خود را از طریق پایگاهBanovan.razavi.ir به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.