رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: ایده راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری بستری را برای ایجاد پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه و بروز خلاقیت و نوآوری به‌وجود آورده است.

مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری بستر ارتباط صنعت و دانشگاه را فراهم کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، جعفر توفیقی در مراسم افتتاح مرکز رشد و فناوری مشترک پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی قوچان، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی قوچان دارای یک گروه جوان و فعال بوده و به دنبال آن است که نمونه‌ای از ارتباط موفق میان دانشگاه و صنعت را نشان دهد.

مدیر پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت نیازمند حمایت همه‌جانبه مسؤولان در رده‌های مختلف است، افزود: راه‌اندازی این مرکز رشد می‌تواند علاوه بر ایجاد رشد اقتصادی در منطقه و فراهم کردن مزیت‌ها و ظرفیت‌های فراوان به ایجاد اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز کمک کند.

وی با اشاره به اینکه امروز نظام علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری رشد کرده و کشور در مسیر توسعه علم و فناوری قدم برمی‌دارد، یادآور شد: از دیرباز خلأ ارتباط میان دانشگاه و صنعت وجود داشت یعنی دانشگاه به دنبال تولید علم و مقالات علمی مختلف بود و از آن‌طرف نیز صنعت تنها سرمایه‌گذاری می‌کرد و این دو باهم گره نخورده بودند.

توفیقی تأکید کرد: ایده راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری بستری را برای ایجاد پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه فراهم کرده و زمینه رشد فناوری، خلاقیت، نوآوری و اشتغال جوانان را به‌وجود آورده است.

مدیر پژوهشگاه صنعت نفت با یادآوری اینکه امروز فضای عمومی، اقتصادی و صنعتی در حال تحول است، بیان کرد: امروز جوانان در مراکز نوآوری و رشد و پارهای علم و فناوری مشغول به فعالیت بوده و توانسته‌اند روزبه‌روز به نیازهای علمی و بلوغ‌های فکری پاسخ دهند.

استفاده از ظرفیت بالای همجواری قوچان با کشور ترکمنستان

فرماندار قوچان نیز در این مراسم با بیان اینکه این شهرستان به‌عنوان یکی از قطب‌های دانشگاهی به‌شمار می‌آید، گفت: دانشگاه صنعتی سرعت بالایی در رشد زیربنایی، فنی و کادر علمی داشته و مسیرهای ورود به توسعه را طی می‌کند.

هادی رجایی‌نیا با اشاره به برقراری ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه و بروز اقدامات بزرگ همچون تولید ماده ضدعفونی در این دانشگاه دولتی، تصریح کرد: راه‌اندازی دومین مرکز رشد در قوچان نشان از وجود استعدادها و ظرفیت‌های بالای دانشگاهی در حوزه نفت و گاز دارد.

وی یادآور شد: هم‌جواری قوچان با ترکمنستان می‌تواند کمک شایانی در صدور خدمات فنی و مهندسی مشترک میان دو کشور و رشد اشتغال، اقتصاد و برون‌رفت از مسائل و مشکلات جامعه را به‌وجود آورد.

گفتنی است؛ مراسم افتتاح مرکز رشد و فناوری مشترک پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی قوچان به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران دانشگاهی و مسؤولان ظهر امروز دانشگاه صنعتی برگزار شد.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.