بخش مهمی از مطالعه و تحقیقات آینده نگر بر اساس موفقیت ها و تجربیات گذشته شکل می گیرد و در رابطه با تسلا نیز یک رقیب بسیار جدی از دهه 70 را می توان نام برد...

"سیتی کار" رقیب خاص خودروی تسلا در تهران/ کوپه کوچک با ظاهر عجیب! + تصاویر

قدس آنلاین: نمایش یک دستگاه خودروی عجیب در باغ کتاب تهران بهانه ای شد تا نگاهی به تاریخچه آن و رکورد مهمی که به خود اختصاص داده، داشته باشیم. احتمالا نام "سیتی کار" به عنوان یک خودروی آینده نگر چندان برایتان آشنا نباشد!

درباره سیتی کار

با معرفی سایبرتراک تسلا، صنعت خودرو یک محصول آینده نگر و کاملا متفاوت را در کارنامه خود قرار داد اما اینگونه خلاقیت ها همواره با نگاهی به گذشته شکل گرفته اند! بدین مفهوم که بخش مهمی از مطالعه و تحقیقات آینده نگر بر اساس موفقیت ها و تجربیات گذشته شکل می گیرد و در رابطه با تسلا نیز یک رقیب بسیار جدی از دهه 70 را می توان نام برد که احتمالا مجموعه ایلان ماسک در پروسه طراحی سایبرتراک نگاهی بدان داشته اند!

سیتی کار نام خودرویی الکتریکی است که در فاصله سال های 1974 تا 1977 توسط کمپانی آمریکایی   Sebring-Vanguard, Inc واقع در فلوریدا روی خط تولید قرار گرفت. این مجموعه سپس به Commuter Vehicles, Inc. واگذار شد و تولید آن از سال 1979 تا 1982 تداوم یافت.

در مجموع 4444 دستگاه از این محصول تا سال 1979 از خط تولید خارج شد که بالاترین رکورد تولید یک خودرو الکتریکی از سال 1945 تا زمانی که تسلا موفق شد آنرا با تولید مدل اس به نام خود کند، محسوب می شود.

کابین 

سیتی کار در 3 مدل تولید شد: نسخه ابتدایی(اس وی-36) آن در واقع یک کوپه عجیب و غریب با موتور 2.5 اسب بخاری و باتری 36 ولتی بود. مدل دوم یا اس وی-48 بازهم یک کوپه با موتور 3.5 اسب بخاری و باتری 48 ولتی به همراه بروزرسانی های محدود محسوب می شد. مدل سوم که در سال های پایانی عمر این خودرو ارائه شد؛ دارای یک موتور 6 اسب بخاری و بروزرسانی های جدی در رابطه با نقایص بدنه بود.

در رابطه با بدنه باید به استفاده از آلومینیوم به عنوان پوشش اصلی و همچنین سازه فضاکار آلومینیومی برای شاسی خودرو اشاره کرد.

مدل اس وی-48 از منظر ابعاد 2413 میلیمتر در طول، 1397 میلیمتر در عرض و 1473 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافت. فاصله بین محورها نیز برابر با 1600 میلیمتر بود. وزن خالص نیز برابر با 570 کیلوگرم است.

موتور 

برد حرکتی این سیتی کار برابر با 64 کیلومتر محاسبه شد. بیشینه سرعت مدل اس وی-48 با رینگ های 12 اینچی برابر با 61 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

در مدل اس وی-48 از 8 باتری 6 ولتی اسیدی برای تامین انرژی استفاده شد.

تصاویر بیشتر:

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.