فضانوردانی که با کپسول کرو دراگون به فضا ارسال شده بودند، پس از ۱۹ ساعت به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند. آنها احتمالا یک تا ۴ ماه در این ایستگاه اقامت می کنند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، فضانوردانی که با کپسول کرو دراگون به فضا ارسال شده بودند، پس از ۱۹ ساعت به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند.

این فضانوردان (داگلاس هارلی و باب بنکن) شب گذشته همراه کپسول اسپیس ایکس از مقر فضایی کندی در ایالت فلوریدا آمریکا به فضا پرتاب شدند. کپسول کرو دراگون پس از رسیدن به مقصد به طور اتوماتیک به ایستگاه فضایی بین المللی نزدیک و به آن متصل شد.

این نخستین باری است که یک کپسول ساخته شده در شرکت خصوصی، فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی برده است. علاوه بر آن طی این عملیات، برای نخستین بار پس از ۱۰ سال، فضانوردان از خاک آمریکا به فضا ارسال شدند.

ناسا هنوز اعلام نکرده هارلی و بنکن چه مدت در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت می کنند. اما تخمین زده می شود مدت اقامت آنان در این ایستگاه یک تا ۴ ماه باشد.

هارلی و بنکن در مدت اقامتشان در فضا، همراه ۳ خدمه دیگر ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش هایی انجام می دهند و احتمالا در پیاده روی های فضایی برای نصب باتری های جدید ایستگاه نیز مشارکت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.