زنجان- مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان گفت: شرکت پگاه رتبه اول گروه صنایع غذایی و آشامیدنی را در بین ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور داراست.

«پگاه زنجان» ایستاده بر سکوی نخست تولید و صادرات مواد لبنی/توزیع رایگان شیر در بین مدافعان سلامت

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین:شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان در سال ۱۳۵۷ در زمینی به مساحت ۷۲هزارو ۵۶۳ متر مربع آغاز و پس از انجام عملیات ساختمانی و نصب ماشین آلات آن در بهمن  ۱۳۶۴ با ظرفیت تولید و فرآوری ۷۵ تن شیر راه اندازی شد .

پگاه زنجان در ابتدا وابسته به شرکت تهیه و توزیع شیر ایران بود که با اجرای تبصره یک مصوبه شورای انقلاب و ادغام آن در شرکت سهامی صنایع شیر ایران به مجموعه کارخانه های تابعه این شرکت پیوست. 

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان با بیان اینکه این شرکت فعالیت خود را با هدف تولید شیر و فرآورده های شیری پاستوریزه و استریلیزه مورد نیاز بازارهای داخلی بدون وابستگی به خارج از کشورآغاز کرده است،گفت: شرکت پگاه  با تکنولوژی و ماشین آلات تولید و بسته بندی  تغییراتی بوجود آورد به طوری که شیر تازه جایگزین شیر خشک گردید و شیر پاستوریزه و سایر فرآورده های شیری از شیر خام تازه گاو تولید و به بازار مصرف عرضه گردید. 

امیرکلامی فرد ادامه داد: این مجموعه با نیروی انسانی متعهد و متخصص توانسته است با دریافت روزانه ۱۲۰تن شیر به تولید محصولات خاص در کشور از جمله ماست چکیده یونانی، کره، ماست چکیده موسیردار بپردازد. 

مقام برتر تولید کننده و صادر کننده مواد غذایی 

وی افزود: در راستای ایجاد اعتماد مشتری و رضایت آنان شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان موفق به اخذ گواهینامه های مختلف ملی و بین المللی از قبیل ، IS۰ ۱۴۰۰۱ ،ISO ۹۰۰۱ ،HACCP ، ISO ۲۲۰۰۰، ISO ۱۸۰۰۱ ، ISO ۱۰۰۰۲ ، ISO ۱۷۰۲۵ در رابطه با کیفیت ، استاندارد و تولید غذای ایمن و سالم از سازمانها و مراجع ذی صلاح قانونی گردیده است.

کلامی فرد به کسب موفقیتهای شرکت طی سالیان متوالی اشاره کرد و اظهارداشت:پگاه  مقام برتر تولید کننده و صادر کننده مواد غذایی را کسب کرده است و به عنوان شرکت سرآمد تولید فرآورده های شیری در استان و تحت عنوان رتبه اول گروه صنایع غذایی و آشامیدنی در بین ۵۰۰ شرکت بزرگ و برتر ایرانی با هدف ترویج مصرف شیر و فرآورده های آن ، مشتری مداری و جامعه سالم فعالیت می کند .  

تولید ۱۵۰ تن در روز انواع محصولات پاستوریزه و استریلیزه

وی با بیان اینکه این شرکت با تولید ۱۵۰ تن در روز انواع محصولات پاستوریزه و استریلیزه و ماست های چکیده و لبنه با دستگاهها و تکنولوژی روز دنیا که در کشور و دنیا بی نظیر است،عنوان کرد:با شناسایی نیازها و انتظارات مشتریان و تولید با ظرفیت کامل و شناسایی دقیق بازار به دست مشتریان پگاه زنجان ظرفیت لجستیکی بالایی دارد.

کلامی فرد  محصولات استریلیزه انواع (شیرو شیرهای طعم دار ،خامه ودوغ)محصول خاص و شاخص شامل(ماست یونانی کم چرب و پرچرب،ماست چکیده موسیردار،کشک طعم دارنعناع و پیازداغ) دوغ استریل پاکتی ویژه صادرات در انحصار پگاه زنجان است.

توزیع رایگان بیش از ۱۰ هزار پاکت شیردر بین مدافعان سلامت 

وی گفت: شرکت پگاه زنجان در حال حاضر و با وجود بیماری کرونا  با رعایت پروتکل های سختگیرانه در فضای شرکت و با حضور مستمر و دائم به منظور ایجاد سلامتی برای شهروندان ایران اسلامی، نسبت به توزیع رایگان بیش از ۱۰ هزار پاکت شیردر بین مدافعان سلامت اقدامی بزرگ انجام داده است همچنین با اجرای طرح " پگاه مهربانی" به توزیع ۶۶ بسته محصولات پگاه در بین شهروندان کم درآمد اقدام کرد.

کلامی فرد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه  شرکت پگاه زنجان در حوزه صادرات ارزیابی و شناخت نیازهای بازارهای هدف در منطقه و حوزه کشورهای اوراسیابا اقدامات مهمی را انجام داده است افزود:محصولاتی از قبیل خامه فریز شده،محصولات استریل در انواع مختلف، توسعه فرمولاسیون محصولات با  هدف صادرات براساس نیازهای کشورهای مقصد صورت می گیرد.

 شرکت پگاه زنجان در حوزه صادرات ارزیابی و شناخت نیازهای بازارهای هدف در منطقه و حوزه کشورهای اوراسیابا اقدامات مهمی را انجام داده است

وی افزایش ارزش غذایی شیروسرانه مصرف آن را  در ایران در اقدام عملی و همکاری همه ارگانها دانست و یاد آور شد: رسانه ملی، ارائه آموزش های متناسب با سال تحصیلی در کلیه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان، بانک ها با ارائه تسهیلات مالی ارزان قیمت به شرکتهای تولیدی به منظور کاهش هزینه های تولیدی،فراگیر سازی شیر مدارس در کلیه استانها ،حمایت های ویژه دولت در جهت ارائه تسهیلات تشویقی به مصرف کنندگان از جمله مواردی است که درراین مهم نفش تاثیر گذاری دارد.

شیر گاو ۲۹درصد کلسیم بدن را تامین می کند

او گفت:شیر بدلیل دارا بودن چربی، پروتئین، کربوهیدرات، مواد معدنی و انواع ویتامین ها، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و کلسیم مورد نیاز کلسیم  روزانه حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم است و شیر گاو  ۲۲ تا ۲۹ درصد کلسیم مورد نیاز بدن انسان را تامین می کند.

سرانه مصرف شیر در جهان و ایران موضوع دیگری بود که این فعال بخش خصوصی به آن اشاره کرد و یاد آور شد:کشور فنلاند  بیشترین مصرف شیر را در جهان دارد و هر شهروند این کشور به طور متوسط سالانه ۳۶۱ کیلوگرم شیر مصرف می کند.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان اذعان کرد: در کشورهای اروپایی بویژه غرب اروپا، سرانه مصرف شیر۲۰۰  کیلوگرم در سال است و این در حالی است که در کشور ما سرانه مصرف شیر ۳۰ درصد پائین تر از میانگین مصرف جهانی است.

روز ملی شیر

مدیر روابط عمومی شرکت شیر پگاه زنجان نیز با تاکید بر اینکه  بسیاری از نیازهای تغذیه ای بدن در این محصول وجود دارد؛ اضافه کرد:شیر گاو حاوی ۲۲ تا ۲۹ درصد کلسیم مورد نیاز بدن انسان است و کلسیم مورد نیاز کلسیم  روزانه حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم است.

سمیه میری با بیان اینکه تاریخچه نامگذاری روز جهانی شیر به سال ۲۰۰۱ باز می گردد؛ در بسیاری از کشورهای جهان، روز اول ژوئن یا روزهایی نزدیک به این تاریخ به عنوان روز ملی شیر نامگذاری شده بود؛ ادامه داد:سازمان کشاورزی و خواربار ملل متحد (FAO) این تاریخ را به عنوان روز جهانی شیر نامگذاری کرد.

وی ابراز کرد:علت انتخاب یک روز خاص به نام روز جهانی شیر، بالا بردن سطح آگاهی عمومی در مورد اهمیت شیر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و تأکید مجدد بر اهمیت صنعت شیر و لبنیات است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.