مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک هزار و ۸۳۳ واحد صنفی توزیع مواد غذایی و ۸۲۹ مکان عمومی متخلف به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی مرتبط با کرونا با هماهنگی مقام قضایی تعطیل شده‌اند.

تعطیلی ۱۸۳۳ واحد صنفی توزیع مواد غذایی و ۸۲۹ مکان عمومی متخلف در مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وبدا، علی اصغر حسنی با بیان اینکه بسیج مقابله محیطی با کووید-۱۹ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه در حال اجرا است و تا زمان حذف این ویروس نیز ادامه دارد، گفت: در این راستا، ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در مشهد و شهرستان‌های تابعه با هدف پیشگیری از کرونا بر فعالیت واحدهای تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز پرتردد نظارت دارند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۳۶ هزار امکنه عمومی مورد بازدید، نظارت‌های بهداشتی و آموزش قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کووید-۱۹ دستورالعمل‌های بهداشتی به همه اماکن عمومی ارسال شده است و در صورت تخلف با جدیت برخورد می‌شود.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در قالب این برنامه یک هزار و ۸۳۳ واحد صنفی توزیع مواد غذایی و ۸۲۹ مکان عمومی متخلف به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی مرتبط با کرونا با هماهنگی مقام قضایی تعطیل شده‌اند.

حسنی با تاکید بر اینکه بسیج مقابله محیطی با کووید۱۹ نظارت بر واحد های صنفی تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی و مکان‌های پرازدحام تا پایان شکست کرونا ادامه دارد، تصریح کرد: مردم همکاری خوبی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارند، با توجه به فعالیت‌های آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی، آگاهی مردم در خصوص بیماری کرونا افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بازدید مشترک با اتاق اصناف از واحد های صنفی و اماکن عمومی نیز سبب شناسایی واحدهای متخلف و برخورد با آنها شد، بیان کرد: با مراکزی که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند نیز از طریق ارگان‌های مربوطه برخورد قانونی شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.