معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بازار بورس در حال رشد بوده و پول و نقدینگی مردم را می‌کشد، بنابراین آنچه ما باید برنامه‌ریزی کنیم این است که بتوانیم از این بازاری که پول را جمع می‌کند، برای واحدهای تولیدی و اقتصادی استان استفاده کنیم.

باید از بازار بورس برای واحدهای تولیدی و اقتصادی خراسان رضوی استفاده کنیم

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان، در خصوص استفاده از سرمایه سهام عدالت در استان، اظهار کرد: سرمایه سهام عدالت سرمایه اشخاص است و نمی‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد. در سهام عدالت مردم در یک‌سری واحدهای تولیدی شریک می‌شوند، اگر این افراد سهام خود را بفروشند و پول‌های خود را به استان بیاورند می‌توانیم برنامه داشته باشیم که این میزان پول وارد استان می‌شود، در حالی که مردم در یک دارایی شریک می‌شوند، بنابراین نمی‌توان برای آن برنامه‌ریزی خاصی انجام داد.

وی بیان کرد: بازار بورس در حال رشد بوده و پول و نقدینگی مردم را می‌کشد، بنابراین آنچه ما باید برنامه‌ریزی کنیم این است که بتوانیم از این بازاری که پول را جمع می‌کند، برای واحدهای تولیدی و اقتصادی استان استفاده کنیم یعنی پول مردم را به استان بکشانیم، زیرا هرچه در بورس سرمایه‌گذاری شود، پول به واحد تولیدی وارد می‌شود،  واحدهای زیادی در استان اینگونه هستند.

رسولیان افزود: منافع سهام عدالت برای مردم استان بوده و کار خوبی است، اما پول چندانی برای استان ندارد، مگر اینکه مردم سهام خود را بفروشند که نقدینگی آن به استان وارد شود، در این صورت روی بانک‌ها و نقدینگی استان تاثیر دارد. باید کاری کنیم شرکت‌های بیشتری از استان به بازار بورس و فرابورس و بازار سرمایه وارد شوند، با این روش بنگاه‌هایی که عضو هستند می‌توانند نقدینگی جامعه را بکشند.

امسال به پروژه‌های حوزه ساختمان ورود جدی پیدا کردیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های امسال حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا شناسایی کردیم، عنوان کرد: این میزان شامل سرمایه‌گذاری‌هایی که تفاهم امضا کردند و عمدتا طرح‌های جدید می‌شود، بحث تامین مالی این پروژه‌ها جزو اولویت‌های ما است و همچنین باید مشکلات این واحدها را حل و تامین مالی کنیم، تامین مالی نیز به این صورت است که اگر مردم در بازار سرمایه و سهام عدالت پول بیاورند، نقدینگی استان را به سمت سرمایه گذاری هدایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال به پروژه‌های حوزه عمرانی و ساختمان ورود جدی پیدا کردیم تا این حوزه را به عنوان پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری تشویق و مشکلاتشان را برطرف کنیم، زیرا حوزه معدن و ساختمان دو حوزه‌ای هستند که در وضعیت کرونا با استفاده از آن می‌توان بیشتر کار و پول جذب کرد، روی این پروژه‌ها برنامه‌ریزی کردیم.

رسولیان ادامه داد: تاکنون در زمینه پروژه‌های در حال سرمایه‌گذاری و جدید استان حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا شده که در حوزه تولید، گردشگری، کشاورزی، معدن و غیره بوده و پروژه‌های جدیدی که در حال حاضر اضافه می‌شود، پروژه‌های اقتصادی حوزه ساختمان مانند مجتمع و مراکز تجاری و هتل است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.