سند ملی منظر طبیعی هفت‌حوض با حضور معاون هماهنگی زیارت و گردشگری استانداری و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی، برهی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، مدیر کل ورزش و جوانان، معاونان شهردار و مدیران شهرداری رونمایی شد.

سند ملی منظر طبیعی هفت‌حوض رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، شامگاه دیروز 11 خرداد ماه 1399 در مراسم رونمایی از این سند که در محل مجموعه گردشگری هفت حوض برگزار شد، بر ضرورت اهتمام در حفظ و نگهداری این اثر طبیعی ملی تاکید کرد.
همچنین محمدرضا کلائی شهردار مشهد در این مراسم گفت: «حفظ منظر طبیعی هفت حوض و راه اندازی باشگاه پرنده نگری و طبیعت گردی در جنوب مشهد نشان‌دهنده مبتنی بر سیاست ها و برنامه های شهرداری برای حفط محیط زیست است.»
هم‌چنین مهدی زارعی مدیرعامل شرکت و منطقه ملی نمونه گردشگری هفت‌حوض با بیان اینکه ثبت ملی منطقه هفت‌حوض به‌طور قطع در ورود گردشگران به این منطقه گردشگری تأثیر به‌سزایی خواهد داشت، تصریح کرد: «علاوه بر اینکه گردشگران بسیاری این منطقه را خواهند شناخت، به‌طور قطع با ثبت ملی منطقه هفت‌حوض، این منطقه بکر از دست‌اندازی افراد سودجو مصون خواهد ماند.»
مدیرعامل شرکت و منطقه ملی نمونه گردشگری هفت‌حوض ادامه داد: عملیات ایده‌پردازی این مجموعه از بهمن پارسال آغاز شد و خوشبختانه در فاصله کمی با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، سایت پرنده‌نگری آماده بهره‌برداری شد.
وی تأکید کرد: در شهر مشهد ۱۲۰ گونه پرنده وجود دارد و در منطقه هفت‌حوض تا کنون ۸۵ گونه ارزشمند پرنده‌ای یافت شده است که بزرگ‌ترین جغد ایران یکی از آن‌هاست.
همچنین در این مراسم باشگاه طبیعت‌گردی و پرنده‌نگری هفت حوض نیز افتتاح شد و برای استفاده در اختیار پژوهشگران و دوستداران محیط زیست قرار گرفت.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.