۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 706716

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: نرخ شیوع اعتیاد به سیگار در جمعیت زیر ۱۵ سال استان ۲۰ درصد، معادل ۹۶۰ هزار نفر است.

خراسان رضوی ۹۶۰ هزار سیگاری دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین صالحی افزود: مطابق این یافته ها این افراد شامل سیگاری‌های دائمی و یا افرادی هستند که به صورت تفننی و تفریحی سیگار استعمال می‌کنند بنابراین به صورت میانگین روزانه هر فرد سیگاری ۹ نخ سیگار را دود می‌کند.

وی ادامه داد: روزانه حدود هشت میلیون و سالانه حدود سه میلیارد نخ سیگار در خراسان رضوی دود می شود که هزینه آن روزانه معادل ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سالانه حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: به طور معمول ۲.۵ برابر هزینه استعمال دخانیات صرف درمان بیماری افراد سیگاری از بیماری های مرتبط با مصرف این بلای خانمان سوز می‌شود لذا در مجموع می توان گفت سالانه مصرف سیگار و درمان بیماریهای ناشی از آن در خراسان رضوی حدود ۵۶ هزار میلیارد ریال هزینه دارد.

صالحی افزود: متاسفانه سن شروع استعمال سیگار در استان خراسان رضوی به کمتر از ۱۵ سال رسیده است و میزان مصرف سیگار میان زنان با توجه به جایگاه ویژه تربیتی و فرهنگی مادران در خانواده حدود ۴.۵ درصد است که البته بر اساس بررسی های میدانی همین نرخ نیز متاسفانه در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.