فراخوان رویداد بزرگ هنرهای تجسمی بزرگداشت «حکیم ابوالقاسم فردوسی» منتشر شد.

فراخوان رویداد بزرگ هنرهای تجسمی بزرگداشت فردوسی منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و پایگاه میراث فرهنگی توس، موسسه آموزش عالی فردوس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری مشهد؛ هنرمندان را به ثبت آثار فاخر، خلاقانه و هنری با موضوع داستان‌های شاهنامه فرامی‌خواند.

تاریخ برگزاری این رویداد ۱۲ تا ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۹ است. افتتاحیه نمایشگاه ۱۲ تیرماه، و اختتامیه و اهدای جوایز  آن ۱۹ تیرماه است. همچنین آخرین مهلت بارگذاری آثار، ۳۱ خرداد ماه است.

محتوای آثار درباره فردوسی و داستان‌های شاهنامه است. استایل ابعاد، تکنیک و تعداد آثار نیز آزاد است. بخش‌های این رویداد شامل نمایشگاه آثار تجسمی، ورک‌شاپ‌های خلاق تجسمی، پرفورمنس و چیدمان، ویدئوآرت، موشن گرافیک و انیمیشن است. همچنین رشته‌های مورد پذیرش در این رویداد بزرگ شامل نقاشی، نگارگری، تصویرسازی، کاریکاتور، گرافیک، خوشنویسی، عکاسی، مجسمه‌سازی، سفالگری و هنرهای جدید است.

داوران این رویداد اعضای هیات مدیره انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی هستند و مکان برگزاری آن  بلوار شاهنامه، آرامگاه فردوسی است.

تصویر با کیفیت تمامی آثار هنرمندان جهت ارائه در نمایشگاه، چیدمان، و پرفورمنس یا نمونه اولیه ویدئوآرت، انیمیشن و موشن گرافیک لازم است جهت داوری و انتخاب مرحله اول به نشانی واتساپ یا تلگرام اعلام شده، ارسال و  پس از تایید به دبیرخانه رویداد فردوسی واقع در پایگاه میراث فرهنگی توس، تحویل گردد.

هنرمندان جهت شرکت در بخش ورکشاپ، تنها کافی است رزومه خود را مبنی بر توانایی اجرا و سطح خلاقیت به نشانی‌های گفته شده ارسال نمایند. قاب، شاسی، چاپ، لوازم مصرفی و... بر عهده شرکت‌کننده است.

اهدای نشان فردوسی ۹۹ به برگزیدگان رویداد، با حضور وزیر سازمان میراث فرهنگی کشور انجام می‌شود و از آثار برگزیده در هربخش از نگاه داوری با جوایز نفیس تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین گواهی معتبر ترجمه شده با مهر و امضای حامیان جشنواره به همه شرکت‌کنندگان در رویداد اهداء خواهد شد.

جوایز منتخبین در مراسم باشکوه اختتامیه همزمان با سالروز ورود مقام معظم رهبری به آرامگاه فردوسی از دست وزیر سازمان میراث فرهنگی کشور تقدیم خواهد شد و تمامی آثار راه یافته به نمایشگاه و سایر بخش‌ها به مدت یک ماه، رایگان در نمایشگاه مجازی و دائمی سایت انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی و موسسه آموزش عالی فردوس در معرض بازدید و فروش قرار خواهد گرفت.

تمامی آثار و فعالیت‌های راه یافته در رویداد، به صورت کاتالوگ دیجیتال در کتابچه سالانه انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی با مجوز رسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر خواهدشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی https://khrvas.ir یا نشانی‌ تلگرام https://t.me/ferdowsartner،۰۹۹۱۵۹۴۴۵۷۰(جمشیدپور)، واتساپ ۰۹۱۵۵۱۲۰۷۶۴(قوی‌اندام) و یا اینستاگرام انجمن: https://instagram.com/khorasan.visualartsassociation?igshid=awd۸lc۷cjuci مراجعه فرمایید.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.